جعفری معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان خبرداد: دعاوی مالی و خانوادگی، تعدیل اجاره بها و تخلیه عین مستاجرازعمده پرونده های سازشی ۷ ماه گذشته

سازش بیش از ۱۳ هزار پرونده در شورای حل اختلاف گلستان طی هفت ماه
البرز گلستان/دعاوی مالی و خانوادگی، تعدیل اجاره بها و تخلیه عین مستاجر عمده پرونده های سازشی طی هفت ماه گذشته را به خود اختصاص داده اند.
به گزارش روابط عمومی شورای حل اختلاف گلستان؛ احمد جعفری معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان با اشاره به ورود حدود ۵۰ هزار پرونده در هفت ماهه گذشته به شعب شوراهای حل اختلاف استان گفت: در مدت زمان مشابه پارسال چهل و هفت هزار و ۵۲ پرونده به شعب شورا وارد شده که در مقایسه با آمار امسال ۵٫۳ درصد رشد داشته است.
جعفری با اشاره به مختومه شدن بیش از ۴۶ هزار پرونده در ۷ ماه گذشته ،افزود: سیزده هزار و ۴۶۰ پرونده که اکثرا با موضوع دعاوی مالی و خانوادگی به شعب شورا برای رسیدگی ارجاع شده بودند با تلاش اعضا شوراهای حل اختلاف استان به سازش ختم شد.
وی با توجه به افزایش ۳۶ درصدی صلح و سازش در ۷ ماهه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت مناسب شعب صلح و سازش شوراهای حل اختلاف تاکید کرد.
رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان افزود:۴۶ شعبه ویژه صلح و سازش در حوزه های قضایی استان فعال است.
وی با تاکید بر اینکه شعب ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف رای صادر نمی کنند، گفت: شعب ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف کار سازش در پرونده هایی که روسای دادگستری ها و دادستان ها به آنان ارجاع می دهند را انجام می دهند.
جعفری در پایان تاکید کرد: در پرونده هایی که با سازش طرفین دعوا مختومه می شوند، احتمال تنش و تشکیل پرونده های احتمالی بعد از صدور حکم کاسته می شود.

خبر : محمد یزدانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱:۴۶ ب.ظ

دیدگاه