- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد:خط قرمز در دستگاه قضایی، برخورد نامناسب با مردم

با شناسایی گلوگاه های قضایی در گلستان؛روند رسیدگی به پرونده ها در محاکم استان شتاب بیشتری می گیرد .
البرز گلستان/روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان در گرگان گرد هم آمدند تا برای شتاب بخشی به رسیدگی ها در محاکم و اصلاح روش هایی که سبب ناکارآمدی و کندی روند پاسخگویی به مردم می شوند ، چاره اندیشی کنند.
رئیس کل دادگستری گلستان در این نشست روسای دادگستری ها و دادستان ها را موظف کرد : روند رسیدگی ها در محاکم را بررسی و در صورت لزوم روند هایی که فرایند رسیدگی را کند و یا مردم را دچار مشکل و سردرگمی می کند اصلاح کنند .
هادی هاشمیان افزود : مهم ترین خواسته ی مردم از دستگاه قضایی ، رسیدگی سریع و درست به پرونده هاست و ما وظیفه داریم مواردی که در مسیر تحقق این خواسته ، مانع ایجاد می کنند برطرف کنیم .
هاشمیان ، در ادامه سخنان خود بار دیگر بر رفتار خوب با مردم تاکید کرد و گفت : برخورد نامناسب با مردم ،خط قرمز دستگاه قضایی است .
وی افزود : مردم به علت مشکلاتی که دچار شده اند به دستگاه قضایی مراجعه می کنند و ما نباید به بهانه سختی کار و شلوغی محاکم ، به آنان بی مهری کنیم .
این مقام ارشد قضایی استان از روسای دادگستری ها و دادستان ها خواست : با مدیریت جهادی ، پرونده های مسن را بررسی و تعیین تکلیف کنند.
هادی هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود بر پررنگ تر شدن نظارت ها هم تاکید کرد و گفت : تجربه نشان می دهد هر جا به مشکل برخورده ایم به علت کم رنگ بودن نظارت هاست.
صدور آرای جایگزین حبس ، تعیین تکلیف پرونده های مسن ، الکترونیکی کردن پرونده ها ، حذف ابلاغ کاغذی با استفاده از سامانه ثنا ، سیستمی کردن پرونده ها در دادگاه ها از دیگر محورهای سخنان رئیس کل دادگستری استان در نشست فصلی روسا و دادستان ها بود .

خبر : مسلم افتخاری

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری گلستان

0 [1]
0 [1]