گزارش/حضور حداکثری زنان در جامعه برابر با رشد و توسعه کشور/ آیا وقت آن رسیده شاهدحضور بیشتری از بانوان در عرصه های مختلف مدیریتی استان گلستان باشیم؟

حضور حداکثری زنان در جامعه برابر با رشد و توسعه کشور

البرز گلستان/ام البنین گیلان رئیس شعبه تامین اجتماعی کردکوی :وقتی یک زن مدیر و مسئول باشد برد با جامعه و دولت است.

یکی از مهمترین معیارها جهت سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشور میزان اهمیت و اعتبار است که زنان در آن کشور دارا می باشند. هر چه حضور زنان در اجتماع، فعالتر و مؤثرتر باشد کشور پیشرفته تر و توسعه یافته تر خواهد شد.با توجه به ضرورت حضور و مشارکت حقیقی زنان در عرصه های مختلف فعالیت ها، برای تحقق جامعه مدنی، رشد و بالندگی جامعه بانوان کشور و نیز تسریع فرآیند توسعه و محقق شدن عدالت اجتماعی چنانچه به زن به عنوان نیروی فعال و سازنده نگریسته شود قطعا” تأثیر بسیاری در روند توسعه و افزایش کمی و کیفی نیروی انسانی آن جامعه خواهد داشت و توجه به مسأله اشتغال زنان این نیروی عظیم که نیمی از جمعیت جهان هستند نیز قابل تامل است. بدین منظور به بررسی دیدگاه یکی از بانوان فعال در عرصه مدیریتی پرداختیم تا بیشتر به مساله جایگاه زنان در جامعه و عرصه های مدیریتی پی ببریم.

ام البنین گیلان رئیس شعبه تامین اجتماعی کردکوی در باره نقش زنان در جامعه و حضور فعال انان در پستهای مدیریتی در گفت و گو با خبرنگار البرز گلستان گفت: به خاطر محدودیت ها و دیدگاههای سنتی در کشور ، کار کردن برای یک خانم در کشور ما بسیار سخت است .زنی که پست مهمی می گیرد هم باید همسر باشد هم مادر، کدبانو، کارمند خوب بودن و هم مدیر موفقی در جامعه باشد. وی در ادامه گفت: این واقعیت را فقط یک خانمی که پست مدیریتی دارد می تواند درک کند و مردی که مدیر است این موضوع را در ک نمی کند. زنی که مدیر باشد ۲۴ ساعتش برای خودش نیست و یاید برای تمام کارهایش برنامه ریزی کند.

گیلان در ادامه با اشاره به وجدان کاری بیشتر و مسئولیت پذیری بیشتر بانوان نسبت به اقایان گفت: آقایان شاید راحتتر از کنار مسائل و مشکلات می گذرند اما یک خانم ، وجدان کاری و مسئولیت پذیری بیشتری دارد و خانمها وقتی تعهدی دارند با جان و با تمام وجود و خون خود مایه میگذارند تا آن کار را انجام دهند چون مسئولیت و تعهد دارد. وی با اشاره به برد دولت و جامعه در این رابطه گفت: اگر یک خانم مسئول بخشی باشد برنده واقعی دولت است و اگر حضور بانوان در جامعه بیشتر باشند به نفع جامعه است چون توانمندی که خانم ها دارند به مراتب بیشتر از اقایان است.

گیلان افزود: اگر یک زنی که در جامعه فعالیت می کند در منزل مورد حمایت قرار بگیرد مطمئنا توانایی او بیش از پیش خود را بروز می دهد.

گیلان خاطر نشان کرد: من به عنوان یک مدیر با کارمند خانم بهتر از اقایان کار میکنم نه به خاطر اینکه انها هم زن هستند بلکه یک خانم کاری به او واگذار شود راحتتر و سریعتر ، درست تر و مناسبتر پیگیری میکند .

رئیس تامین اجتماعی کردکوی از بانوان خواست هرگز خود را کنار نکشند و اگر در خود ظزفیت و توانایی حضور در جامعه رااحساس کردند حتما حاضر و فعال باشند. در پایان نکاتی قابل تامل است که چند در صد زنان تحصیلکرده در استان گلستان در عرصه های مدیریتی فعالند ، آیا وقت ان نرسیده حضور بیشتری از بانوان را در عرصه های مختلف جامعه داشته باشیم ، آیا استاندار جدید گلستان با توجه به نیروی فعال و تحصیلکرده بانوان در استان گلستان به قول و مساعدت های که در مورد حضور بیشتر بانوان در عرصه های مدیریتی دادندعملی خواهند کرد؟ بیایید کمی بیشتر به این نیروی مهجور در جامعه بیندیشیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۳:۳۱ ب.ظ

دیدگاه