- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

درخواست استاندار گلستان از دستگاه قضایی استان: تفسیر قانون به نفع مردم ، توسعه ، تولید ، اشتغال و ایجاد سالانه ۲۰ هزار شغل در استان

همکاری و همراهی دستگاه قضایی و استانداری در مسیر توسعه گلستان
البرز گلستان/در دیدار اعضای شورای قضایی استان با استاندار بر همکاری و تعامل بیشتر برای شتاب بخشی توسعه استان تاکید شد .
رئیس کل دادگستری گلستان به همراه اعضای شورای قضایی استان امروز با استاندار دیدار و گفتگو کردند.
هادی هاشمیان در این جلسه با تشریح بخشی از دستاوردهای دادگستری استان گفت : کاهش ورودی ۲۰ هزار پرونده به محاکم استان ، سازش ۵۰ درصدی اختلافات در شعب ویژه صلح و سازش و کاهش جمعیت کیفری زندان ها از جمله مواردیست که با تعامل و همراهی دستگاه های اجرایی با دستگاه قضایی محقق شده است .
هاشمیان در ادامه سخنان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر پویایی و شکوفایی اقتصاد گفت : امنیت بسترساز جذب سرمایه گذار ، تولید و اشتغال است که این مهم با تعامل و همراهی دادگستری و دستگاه های اجرایی محقق می شود .
این مقام ارشد قضایی استان در ادامه گفت: دادگستری با ظرفیت های موجود در شورای قضایی ( شورایی با عضویت سازمان های زیرمجموعه قوه قضاییه ) ، شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد اقتصاد مقاومتی آماده ی کمک و همراهی با استانداری برای تسهیل در ارائه خدمات به مردم ، حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی و امنیت سرمایه گذاری است .
هادی هاشمیان افزود : امیدواریم این تعامل بین استانداری به عنوان نماینده ی دولت و دادگستری به عنوان نماینده قوه قضاییه در استان تداوم داشته باشد .
استاندار گلستان هم در این دیدار با قدردانی از تلاش های دستگاه قضایی استان گفت : همه تلاش ما بر وحدت و امنیت است که خوشبختانه در استان این نعمت به سبب همدلی مسئولان دستگاه های اجرای ، قضایی و انتظامی ، روحانیان و مردم وجود دارد .
سید مناف هاشمی با بیان این که همه ی تلاش ما برای رفع موانع و بهبود شاخص های توسعه استان افزود: با حمایت های حقوقی و هماهنگی قوای سه گانه می توانیم مسیر توسعه استان را در صنعت گردشگری ، کشاورزی و خدماتی موفق عمل کنیم .
هاشمی در ادامه سخنان خود گفت : درخواست ما از دستگاه قضایی تفسیر قانون به نفع مردم ، توسعه ، تولید و اشتغال است تا بتوانیم سالانه ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد کنیم .
استاندار گلستان تاکید کرد : هر گونه اقدام و همکاری و تعامل که استانداری بتواند در مسیر احقاق حقوق عامه موثر باشد ، کوتاهی نخواهیم کرد .
سید مناف هاشمی افزود: هر چند برخی به دنبال القای شکافی بین قوا هستند اما در اصول هیچ اختلافی میان قوا نیست و در بین مسئولان استانی و محلی نیز در این زمینه اختلافی وجود ندارد .
هاشمی با بیان این که همکاران ما در حوزه های اجرایی نمی توانند بدون پشتیبانی قوه قضاییه کار کنند تاکید کرد : در کنار دستگاه قضا و در سایه وحدت ، مسیر توسعه را دنبال خواهیم کرد .
وی افزود : فارغ از بحث های جناحی و تبلیغاتی تلاش برای بهبود وضعیت اشتغال و حل مشکل جوانان تلاش می کنیم .
اداره کل زندان ها ، سازمان بازرسی ، پزشکی قانونی ، تعزیرات حکومتی ، ثبت اسناد و املاک و سازمان قضایی نیروهای مسلح اعضای شورای قضایی استان هستند . ریاست این شورا با رئیس کل دادگستری است.
دادستان دادگاه ویژه روحانیت در استان های گلستان و مازندارن نیز در جلسه امروز حضور داشت.
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری گلستان

0 [1]
0 [1]