گزارش البرز گلستان از روزهای پایانی نمایشگاه کتاب گلستان/ نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشتی مردم با کتاب و کتابخوانی /انتظارات از استاندارجدید

گزارش البرز گلستان از روزهای پایانی نمایشگاه کتاب گلستان/ نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشتی مردم با کتاب و کتابخوانی و انتظارات از استاندارجدید

البرز گلستان/لازمه رشدو توسعه استان افزایش سرانه مطالعه است ودستگاههای متولی در استان باید بیشتر در زمینه برگزاری نمایشگاه کتاب کمک کنند. یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب گلستان ، امسال هم مانند سالهای قبل با استقبال بازدیدکنندگان فهیم استانی و کشوری برگزار شد . فرصت را غنیمت شمردیم ودر روزهای پایانی نمایشگاه با فرشته آل نبی رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و مدیر اجرایی نمایشگاه به گفت و گو پرداختیم. .فرشته ال نبی در گفت و گو با خبرنگار البرزگلستان دریاره یازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان گفت: امسال در ۲۶۰ غرفه در ابعاد ۹ و ۱۲ متری طراحی شده و نزدیک به ۵۰۰ ناشر در این نمایشگاه شرکت کردند. و ی در ادامه گفت: در طی فراخوانی که انجام گرفته ۱۴ ناشر استانی شرکت کردند که ۸ ناشر از اهل سنت کشور هستند و از این بین سهم استان گلستان از ناشران اهل سنت ۲ مورد می باشد.. مدیر اجرایی در رابطه با عنواوین کتابها در حوزه اهل سنت و تشیع گفت: کتابها در همه موضوعات کمک درسی. حقوقی .و زمینه های دیگر بوده و ما در همه حوزه ها کتاب داشتیم.

وی بازدید عموم را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه برگزاری یازدهمین نمایشگاه همزمان با بازگشایی مدارس و اوایل سال تحصیلی بوده بازدید امسال بهتر از سالهای قبل بود و من از تمام مردم استان گلستان تشکر می کنم. وی د ررابطه با میزان خرید کتا ب گفت: تا کنون ۴۳۰ میلیون تومان بن خریدبه فروش رفته که ما ۴۵۰ میلیون تومان خرید بن و یارانه را تهیه کرده بودیم که بیشتر به خاطر استقبال مردم به ۶۰۰ میلیون افزایش دادیم.

آل نبی در رابطه با میزان وجود امکانات و عدم رضایت برخی از غرفه داران از نحوه استقبال اذعان کرد: امکانات لازم در نظر گرفته شده و از آنجایی که برخی غرفه داران نیاز مخاطب را در نظر نمیگیرند این خود باعث کاهش استقبال در بعضی از غرفه ها میشود. هدف ما کمک به اقتصاد کشور است و ما این مقوله را بیشتر در بین ناشران عمومی داریم .

وی ضمن گلایه از سایر دستگاهها گفت: خواهشمندم در برگزاری نمایشگاه کتاب دستگاههای متولی که در استان هستند کمک کنند ار آنجایی که لازمه رشدو توسعه استان افزایش سرانه مطالعه و و افزایش اگاهی مردم است. و بضاعت اداره کل فرهنگ واررشاد اسلامی بیشتر این نیست و با توجه به اینکه مکان برگزاری نمایشگاه انحصاری است و سازمان ۸۵ میلیون تومان بابت اجاره این مکان باید پرداخت کند، اگر دستگاهها بیایند و بخشی از کار را برعهده بگیرند مطمئنا نمایشگاه با کیفیت تری خواهیم داشت.

در پایان این نکته حائز اهمیت است که این نمایشگاه اگرچه با کم وکاستی هایی که داشت رو به به اتمام است اما با سالهای قبل تفاوت عمده دارد و آن ، مصادف شدن این نمایشگاه با روزهای آغازین حضور استاندار جدید جناب اقای هاشمی می باشد. وبا توجه به تجارب اقای دکتر هاشمی در عرصه فرهنگی ، آیا استاندار جدید برای حضور پررنگتر ناشران و فعالیت آنان و حمایت از  نمایشگاه آینده برنامه ای دارند؟ امید است با رزومه فرهنگی قوی که به همراه دارند بتوانند با تدوین برنامه کاربردی ، کمک شایانی به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به استان نخبه پرور گلستان کنندو شاهد رشد بیشتر فرهنگ کتابخوانی در این استان باشیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۲۶ ب.ظ

دیدگاه