- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد: با اعمال مجازات های جایگزین حبس و برنامه های پیشگیرانه جمعیت زندانیهای استان کاهش یافت

رئیس کل دادگستری گلستان در گمیشان اعلام کرد ؛
کاهش جمعیت زندان های گلستان با اعمال مجازات های جایگزین حبس و برنامه های پیشگیرانه
البرز گلستان/رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سرکشی های هفتگی خود به گمیشان و بندرترکمن رفت.
رئیس کل دادگستری گلستان می گوید : اگر اقدام های صورت گرفته در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و اعمال مجازات های جایگزین حبس نبود اکنون جمعیت زندان های استان به جای ۴ هزار نفر به بیش از ۵ هزار نفر می رسید .
هادی هاشمیان افزود : قضات ما با اعمال مجازات های جایگزین برای کسانی که جرایم سبک مرتکب شدند و سابقه ی کیفری نداشتند گام های خوبی برای کاهش جمعیت کیفری استان برداشتند.
این مقام ارشد قضایی استان گفت : استفاده از ظرفیت علمای شیعه و سنی و دانشگاهیان و ظرفیت صدا و سیما با پخش برنامه سیمای قانون از دیگر تلاش های دادگستری استان برای افزایش آگاهی مردم و کمتر شدن تعداد پرونده های ورودی به محاکم است .
هاشمیان در این دیدار نیز بار دیگر با بیان این که کاهش اطاله دادرسی‌ها مهم ترین خواسته مردم از دستگاه قضایی است ؛ بر تعیین تکلیف پرونده های مسن با رعایت قانون، تاکید کرد.
وی به تلاش دادگستری برای الکترونیکی خدمات به مردم هم اشاره کرد و گفت : سامانه ابلاغ الکترونیک ( ثنا ) از سال گذشته در استان فعال شده است .
هادی هاشمیان افزود : با ثبت نام در این سامانه ، ابلاغ اوراق قضایی مانند احضاریه ، و اخطاریه به جای ارسال به خانه ی طرفین پرونده ، اینترنتی به حساب کاربری آن ها در این سامانه ارسال می شود .
هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر بر رفتار مناسب با مردم تاکید کرد و گفت : مردم ولی نعمت ما هستند و همه ما باید با مردم مدارا کنیم .
رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سفر یک روزه خود جداگانه با مردم بندرترکمن و گمیشان دیدار و خواسته های حقوقی و قضایی آنان را بررسی کرد .
دیدار ائمه جمعه شیعه و سنی از دیگر برنامه های سرکشی هفتگی رئیس کل دادگستری بود.
همچنین ۱۲ طرح عمرانی و خدماتی با حضور رئیس کل دادگستری گلستان در شهرستان های ترکمن و گمیشان افتتاح شد .
یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه اجرای این طرح ها از محل صرفه جویی در هزینه های جاری دادگستری تامین شده است .
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

0 [1]
0 [1]