- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

هاشمی استاندار گلستان در کارگروه اشتغال استان:استان گلستان جایگاه تمرین مدیریت نیست ، باید عقب افتادگی های استان در شاخص های توسعه نسبت به سایر استان ها جبران شود

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت های استان و پتانسل های اقلیمی و اقوامی گلستان، اظهار کرد: استان گلستان جایگاه تمرین مدیریت نیست و باید عقب افتادگی های استان در شاخص های توسعه نسبت به سایر استان ها جبران شود.

البرز گلستان/دکتر سید مناف هاشمی در جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان با حضور مهندس کلانتری معاون تعاون ،وزارت کار تعاون و امور اجتماعی ، تصریح کرد: گلستان استانی امن، زرخیز و با پتانسل های بالا در تولید برق، انرژی و صنایع متوسط و بزرگ است و باید با اراده کامل توازن بخشی منطقه ای و عادلانه را مدنظر قرار دهیم.
وی افزود: مجموع اعتبارات استان سالانه هزار میلیارد تومان است و یقیناً این رقم در مسیر توسعه استان کارگشا نخواهد بود، همانگونه که کل اعتبارات کشور ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است و ۹۰ درصد آن صرف امورات جاری می شود.
وی یادآور شد: ما باید از بخش خصوصی بخواهیم با ما در توسعه استان همکاری داشته باشند و بنده یکی از اولویت های خود را شرکت در جلسات مربوط به اشتغال، سرمایه گذاری و رفع موانع تولید قرار خواهم داد.
استاندار گلستان، خاطر نشان کرد: شاخص های فعالیت های ما بر اساس شایستگی است و رفاقت ما بر اساس کار خواهد بود.
دکتر هاشمی با اشاره به تاکیدات ریاست محترم جمهوری مبنی بر اهمیت ظرفیت استان های مرزی که هم فرصت و هم تهدید هستند، گفت: باید بازارچه های مرزی استان درشأن و جایگاه گلستان و بگونه ای باشد که از اقصی نقاط کشور برای خرید به آن مراجعه کنند.
وی با بیان عبور قریب به ۱۸ میلیون مسافر عبوری از استان گلستان یادآور شد: باید برای جذب گردشگر فروشگاه های بزرگ، مکان های جاذب گردشگری و هتل های خوب و بازارهای جذاب ایجاد نماییم.
وی خاطر نشان کرد: باید در موضوعات کشوری همچون طرح تحول سلامت در استان های محرومی مثل گلستان به ایجاد اشتغال نیز توجه داشته باشیم.

0 [1]
0 [1]