رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان ازرسیدگی و صدور رأی به بیش از ۴۱ هزار پرونده در ۶ ماهه سال‎جاری بامصالحه ۳۶ درصدی از پرونده‎ها خبرداد

سازش بیش از ۱۱ هزار پرونده در ۶ ماهه نخست امسال در شورای حل اختلاف
البرز گلستان/رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان؛ از برقراری صلح و سازش در پرونده های قتل عمد تا رشد ۱۰ درصدی سازش در ۶ ماهه نخست سال جاری در شورای حل اختلاف گلستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شورا حل اختلاف گلستان؛ احمد جعفری رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: رسیدگی به بیش از ۶۰ هزار پرونده از ابتدای سال جاری گواهی بر این است که اعضای شورا ها با کمترین بودجه و امکانات برادرانه دوشادوش دادگستری به مشکلات مردم رسیدگی و از فشار کار بر دادگستری کم می کنند.
وی افزود: : آمار صلح و سازش در ۶ ماهه اول سال ۹۶ نسبت به همین مدت در سال ۹۵ شوراهای حل اختلاف گلستان افزایش ۱۰ درصدی داشته است.
رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان از رسیدگی و صدور رأی به بیش از ۴۱ هزار پرونده در ۶ ماهه سال‎جاری خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۳۶ درصد از پرونده‎ها مصالحه شده است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تمام سعی و تلاش کارکنان زحمتکش شوراها بر افزایش آمار صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین است و امید است هر روز بیشتر به این مهم نائل شویم.
جعفری با بیان اینکه در هر دادگستری و دادسرا واحد صلح و سازش وجود دارد، مطرح کرد: پرونده‎ها علاوه‎بر صدور رأی به واحد صلح و سازش ارجاع داده می‎شوند که ۵۰ درصد از پرونده‎های ارجاع شده به واحد صلح و سازش تبدیل به سازش شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۲ ق.ظ

دیدگاه