معاون سواد آموزی سازمان آموزش و پرورش گلستان به مناسبت ۷دی سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی/بیش از ۲۰۰آموزشگاه درگلستان فاقد اولیا بیسواد می باشند

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به مناسبت هفته ۷دی سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی عبدالحکیم فیروزی معاونت سواد آموزی استان گلستان طی نشست خبری با اصحاب رسانه و خبر ضمن تشریح بر نامه های هفته نهضت سواد آموزی اهم فعالیت های این نهاد را در سال گذشته بیان نموده است .

فیروزی ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و بنیانگزار جمهوری اسلامی و نیانگزار نهضت سواد آموزی

در کشور بیان نمود که : که حضرت امام راحل وقتی که در ۷دی ۵۸ فرمان تاسیس نهضت را صادر نمود پیام های مختلفی درآن پیام بوده است که مهمترین آنها چند نکته مهم بوده است که نکته مهم این پیام تاریخی این بود که سواد آموزی باید توسط همه مردم عمل شود و نکته دیگر خطاب به افراد بیسواد بوده است و نکته سوم این بود که آموزش و پرورش فارق از کاغذ بازی بصورت عملیاتی برای ریشه کنی بیسوادی کار انجام دهد.

و نکته مهمتر این که آموزش برای هم را بیان فرمودند که بعد از دو سال سازمان ملل مبارزه با بیسوادی را از برنامه های خوداعلام نموده است .

معاون سواد آموزی گلستان سپس در باره برنامه های انجام شده در نهضت استان بیان نمود : استان گلستان از بدو تاسیس نهضت سواد آموزی در این استان بیش از ۴۲۹۹۰۶نفر دوره های مختلف سواد آموزی را آموزش دیده اند . وی سپس افزود : در سطح استان نسبت به جمعیت خوددر گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۱ درصد باسوادو تعدا دافراد بیسواد۹درصد می باشد

و تعداد ۲۲۰ مدرسه در استان داریم که فاقد اولیا بیسواد هستند .و در نهایت در سطح استان گلستان در دوره ابتدایی ۱۳ هزار و ۹۰۱ نفر اولیا بیسواد و در دوره متوسطه ۱۳ هزار و ۱۱ نفراولیا بیسواد که مجموعا ۲۷هزار اولیا بیسواد داریم .

وی سپس بیان نمود : در سازمان نهضت انعطاف خیلی زیاد شده است و امرورزه در سه بخش نهضت فعال شده است که بصورت برگزاری کلاس و گروهی وفرد به فرد می باشدو ما در کشور قانونی نداریم که افرادبیسواد از بعضی از مسائل در جامعه محروم شوند . عبدالکیم فیروزی معاون سواد اموزی گلستان سپس ادامه داد: ما در نهضت آموزش به صورت غیر حضوری نیز داریم خیلی افراد می باشند بیسواد هستند و لی وقت ندارند لذا با طرح جدید این افراد می توانند بصورت غیر حضوری درس بخوانند و ثبت نام کنند و امتحان بدهند.

فیروزی در باره برنامه های تشویقی برای سواد آموزان بیان نمود : برای افراد زیر ۲۰سال که کارگر و یا بد سرپرست و یا امکانات ندارند اگر در کلاسهای نهضت حضور پیدا کنند در پایان قبولی مبلغ یک میلیون ریال نقدی جائزه دریافت می نمایند و حتی برای افرادی که توانائی ندارند و مریضند ما برای آنان مربی تهیه می کنیم .

وی همچنین ادامه داد : رویکرد جدی آموزش و پرورش به سمت مناطق مرزی و عشایری است و تلاش می باشد که هیچ کس از گردونه آموزش خارج نشود .

وی در خاتمه اهم برنامه های هفته نهضت سواد آموزی گلستان را دیدار با استاندار و نماینده مقام معظم رهبری در استان و دیدار با خانوادهای شهدای نهضت سواد آموزی و برگزاری همایش استانی با حضور آموزش دهندها و معاونان استانداری و افرادبرتر و حضور در نماز جمعه نام برد.
DSC05607
DSC05597

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳ ق.ظ

دیدگاه