عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:خروج آمریکا از برجام فرصتی برای ایران و اروپا جهت به انزوا کشاندن آمریکاست

البرز گلستان/ رضایی گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری ملتدر واکنش به مخالفت وزرای دولت اوباما و کشورهای اروپایی با خروج آمریکا از برجام یا ارایه گزارش کذب درباره عدم پایبندی ایران به برجام، گفت: ترامپ به لحاظ رفتاری به دنبال تحقق تهدیدات خود علیه جمهوری اسلامی ایران است، منتهی باید تلاش شود آن را به فرصتی برای کشور تبدیل کنیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای اروپایی ۵+۱ باید در انزوای آمریکا به جهت مخالفت‌های مکرر تلاش کنند، همچنین در داخل کشور مواضع قاطع و انقلابی متناسب با حکمت و مصلحت اخذ تا شر آمریکایی‌ها از کشور دفع شود.

رضایی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از هر روزنه‌ای برای آسیب به جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند، گفت: طرح موضوعاتی چون خروج آمریکا از برجام یا عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای اصولی و در چارچوب قانون نیست، حمایت اروپایی‌ها از برجام و تایید تعهد ایران از سوی آنها نشان از پایبندی ایران دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: بیان اظهارنظرهای مخالف با عقیده رئیس جمهور آمریکا در مورد تعهد ایران به برجام و تاکید بر عدم خروج آمریکا به دلیل منافعی است که این توافقنامه برای جامعه جهانی دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ «ناتالی گولت» عضو مجلس سنای فرانسه، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را «اشتباهی برگشت‌ناپذیر» خواند، «وندی شرمن» قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا نیز با تأکید بر پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای خروج ترامپ از برجام را اشتباه بزرگ دانست، «عاموس یادلین»‌رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی هم در یادداشتی از ترامپ خواسته‌ تا «فعلا از برجام خارج نشود».

گفتنی است؛ همچنین کارشناسان سیاسی و سیاستمداران سابق آمریکایی و اروپایی در نشستی در پاریس اعلام کردند: خروج رئیس‌جمهوری آمریکا از برجام به منع اشاعه در منطقه آسیب می‌زند و غیرقابل بخشش است. این در حالی است که آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دیدار با علی‌اکبر صالحی تعهدات ایران در قبال آژانس را تایید و تحولات سیاسی را بر ارزیابی آژانس بی‌ تاثیر دانست./

تهیه خبر حمید رضا یزدانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۷ ق.ظ

دیدگاه