آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان: نظارت بدون قدرت تحلیل سالم و تشخیص دهنده واقعیت ها، بی اثر است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه حضرت علی (ع)، کار مسئولان حراست را تعبیر به چشم کرده است، تاکید کرد: حراست نباید به دنبال مچ گیری باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار مدیران حراست ادارات استان گلستان افزود: طبق توصیه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر، مسئولان حراست باید اهل صدق و وفا باشند.

وی، صدق را تعبیر به راستی کرد و راستی را به معنی یعنی یکی بودن ظاهر و باطن دانست و خاطرنشان کرد: صداقت دو جنبه زبانی و شخصیتی دارد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کسی که صداقت زبانی دارد، دروغ نمی گوید، اما منظور حضرت علی (ع)، این جنبه صداقت نیست.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه حضرت علی (ع)، بر صداقت شخصیتی یعنی یکی بودن ظاهر و باطن توجه دارد، اظهار کرد: راستگویی، یکی از جلوه های انسان های صالح است.

به گفته وی، کسی که برای رسیدن به هدفی، تظاهر می کند، دروغگو نیست، اما اهل صداقت هم نیست.

امام جمعه گرگان، منظور حضرت علی (ع) از وفا را وفاداری مسئولان حراست به حکومت دانست و توضیح داد: مسئولان حراست در مسئولیت خود نباید منافع و حب و بغض های شخصی را دخالت دهند.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه مصلحت نظام باید همیشه مدنظر مسئولان حراست باشد، گفت: نظارت باید همراه با تحلیل باشد، نظارت بدون قدرت تحلیل سالم و تشخیص دهنده واقعیت ها، بی اثر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ذات اقدس الهی به عنوان خالق جهان هستی، هر خلافی را مورد مواخذه قرار نمی هد، بنابراین مسئولان حراست نیز نباید به خاطر هر اتفاقی، یقه کارگزاران دولت را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تصریح اینکه مواخذه کردن باید مطابق اصول باشد، اظهار کرد: معیار اساسی در کار حراست، صدق و وفا و دردسر ایجاد نکردن برای مردم است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۴:۴۸ ب.ظ

دیدگاه