رئیس کل دادگستری در دیدار با امام جمعه شیعه و سنی گنبدکاووس: درراستای کاهش جرم و آسیب های اجتماعی دراستان، روحانیون و ریش سفیدان به کمک دستگاه قضایی بیایند.

دیدار رئیس کل دادگستری گلستان با امامان جمعه شیعه و سنی شهرستان گنبد کاووس
البرز گلستان/رئیس کل دادگستری در دیدار با امام جمعه شیعه و سنی گنبدکاووس ؛
علما برای پیشگیری از وقوع جرم و کاستن آسیب های اجتماعی به دستگاه قضایی کمک کنند.
هادی هاشمیان در دیدارهای جداگانه با حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس و آخوند جاور امام جمعه اهل سنت این شهرستان گفت :هر چند در زمینه پیشگیری از جرم ،اقدامات زیادی انجام داده ایم اما نمی توان انتظار داشت دادگستری در این زمینه به تنهایی تاثیرگذار باشد و باید روحانیون و ریش سفیدان هم به کمک دستگاه قضایی بیایند.
هاشمیان افزود : با وجود تنوع قومی و مذهبی در استان بستر مناسبی برای افزایش سازش در پرونده ها به ویژه دعاوی خانوادگی وکاهش جرم در استان وجود دارد و اگر ریش سفیدان و علما در این بخش پررنگ تر فعالیت کنند ، توفیقات خوبی حاصل می شود .
هادی هاشمیان ، دعاوی خانوادگی را یکی از آسیب های جدی اجتماعی در استان خواند و گفت : علما ، ریش سفیدان باید با پادرمیانی در عاوی خانوادگی از عمیق شدن تنش و اختلاف زوجین جلوگیری کنند.
به گفته وی ، ریش سفیدان و علمای زیادی در سال های اخیر به کمک دستگاه قضایی آمده اند که نتیجه ی آن، رهایی چندین زندانی در آستانه ی قصاص و سازش بسیاری از پرونده ها بود .
وی گفت : دستگاه قضایی از هر گونه کمک و همراهی که به کاهش جرم و آسیب های اجتماعی در استان کمک کند استقبال می کند.
هاشمیان در ابتدای این دیدار ها ، عملکرد دستگاه قضایی استان را نیز تشریح کرد .
حجت الاسلام والمسلمین ترابی و آخوند جاور هم در این دیدارها از عملکرد دستگاه قضایی استان قدردانی کردند.
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۴:۳۶ ب.ظ

دیدگاه