ملکی معاون اجرایی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاداز برگزاری انتخابات هئیت مدیره خانه مطبوعات در ۸ استان از جمله گلستان در ۱۰آبان بصورت الکترونیک خبرداد

اکبر ملکی معاون اجرایی مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در نشست هیات مدیره خانه مطبوعات گلستان:
انتخابات الکترونیک خانه مطبوعات گلستان ۱۰ آبان ماه برگزار میشود.
البرز گلستان/اکبر ملکی معاون اجرایی مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد اسلامی که بمنظور بررسی مشکلات خانه مطبوعات استان امروز به گرگان سفر کرده بود در نشست مشترک با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات ، مدیر کل ارشاد اسلامی ، معاون ، کارشناسان مطبوعات ارشاد و بازرسان خانه مطبوعات استان گلستان برگزار شده بود از برگزاری انتخابات هییت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان همزمان با هفت استان دیگر بصورت الکترونیک خبر داد.

وی خانه مطبوعات را بزرگترین تشکل صنفی در عرصه رسانه ها و مطبوعات نام برد و گفت: هدف از این تشکل کمک به رشد و توسعه مطبوعات استان بوده و برابر اهداف معاونت مطبوعاتی خانه مطبوعات با نظارت اداره کل ارشاد می تواند بازوی توانمند برای مطبوعات هر استان باشد.

ملکی گفت: اگر خانه مطبوعات دارای برنامه های مدون و تلاش جدی باشد بسیاری از مشکلات رسانه ها و خبرنگاران را می توان حل کرد که در این زمینه معاونت مطبوعاتی هم آماده همکاری می باشد.

معاون اجرایی مطبوعات داخلی در ادامه ضمن بیان اینکه عملکرد خانه های مطبوعات استانها بررسی می شود افزود: خانه مطبوعات منبعد به ۳ گروه خوب که حتی توزیع یارانه به آنان واگذار می شود و گروه ضعیف تر که واگذاری کارهای کمتری داشته و گروه ضعیف که وظایف کم در سطح اجرایی به آنان واگذار می شود تقسیم میشوند و بزودی آیین نامه جدید با برون سپاری ۱۸ مورد از فعالیت ها ابلاغ خواهد شد.

وی از خانه مطبوعات خواست کمک کنید تا شرح وظایف خانه فراگیر شود و اگر خانه مطبوعات نتواند وظایف خود را انجام دهند باعث ضربه به عرصه مطبوعات می شود.

ملکی همچنین بمنظور کمک به رسانه ها از برگزاری ۳ دوره آموزشی مرتبط برای مدیران مسئول در زمینه قانون کار و مالیات و بیمه تامین اجتماعی خبرداد.

وی گفت: افراد ثبت نام شده جهت تائید هویت و عضویت خانه از ۳ فیلتر خانه مطبوعات ،،اداره کل ارشاد و اداره کل مطبوعات داخلی باید عبور کنند و در این زمینه اگر اعتراضی در عدم تائید عضویت پیش آمد قابل بررسی مجدد نیز می باشد.

وی با تاکید بر لزوم همراهی هیات مدیره خانه مطبوعات در برگزاری انتخابات در باره ترکیب ستاد اجرایی انتخابات خانه مطبوعات گفت: اعضای ستاد اجرایی هر استان مدیر کل ارشاد هر استان بعنوان رییس ستاد با ۲نفر کارشناس ارشاد استان و ۱نفر از پلیس فتا و۱نفر از استانداری و دو نفر از هیئت مدیره خانه مطبوعات می باشد.

ملکی همچنین گفت: با برگزاری انتخابات الکترونیکی دیگر هیچ کس نمی تواند اعمال نظر کند و مشارکت در ۲۴ استانی که انتخابات به این شکل برگزار شده بالای ۹۰ درصد بوده است که نشان داده شده این شیوه برگزاری باعث مشارکت بیشتر اصحاب رسانه شده است.

ملکی همچنین از ۱۸وظیفه جدید که به خانه مطبوعات واگذار شده است گفت: به همین منظور تفاهمنامه هایی با اداره کل ارشاد استان وخانه مطبوعات منعقد می گردد.

وی از خانه مطبوعات خواست که به توسعه مطبوعات استان از نظر کمی و کیفی کمک کند.
در خاتمه  هیات مدیره خانه و بازرسان با استقبال از تعامل و همکاری در جهت کمک به توسعه رسانه ها و تشکل صنفی آمادگی خود را برای همکاری و برگزاری انتخابات و امکان حضور افراد مورد منتخب اکثریت اعضای خانه اعلام کردند و در همین جلسه با تعیین زمان مقرر شد مقدمات برگزاری از سوی خانه مطبوعات انجام و زمینه مشارکت فراگیر فراهم شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴ ق.ظ

دیدگاه