فرمانده انتظامی گلستان خبرداد:اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سارقان لوازم و محتویات داخل آن با هدف افزایش ضریب امنیتی با بسیج کلیه امکانات ونیروهای پلیس آگاهی طی ۲۴ ساعت

البرز گلستان/سردار “علی اکبر جاویدان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: طرح عملیاتی مبارزه با سارقان لوازم و محتویات داخل آن با هدف افزایش ضریب امنیتی و با بسیج کلیه امکانات و نیروهای پلیس آگاهی طی ۲۴ ساعت به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی با بیان اینکه سرقت لوازم داخل خودرو یکی از سرقت های شایع در استان است افزود: بیشترین علت وقوع چنین سرقت هایی عدم رعایت نکات ایمنی از سوی مالکان وسائل نقلیه است.

فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر فرایند سرقت لوازم خودرو نسبت به سایر سرقت ها ضرر و زیان کمتری را به مال باختگان وارد می کند تصریح کرد: روند رو به گسترش و تعداد موارد ارتکاب اینگونه جرایم در جامعه موجب بروز احساس ناامنی می شود.

وی اضافه کرد: یکی از راه های ارتقاء احساس امنیت در جامعه کاهش وقوع جرایم خرد است و بر همین اساس برنامه های متعددی در دستورکار پلیس آگاهی قرار دارد.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه وقوع جرایم حتی جرایم خرد احساس ناامنی را در جامعه دامن می زند، افزود: عدم مراجعه مال باختگان برای پیشگیری و دریافت اموال مکشوفه یکی از مهمترین مشکلات پلیس آگاهی در این زمینه است.

وی اضافه کرد: در همین راستا و با منظور ناامن کردن محیط برای سارقان وسائل و لوازم داخل خودرو طرح عملیاتی مبارزه با سرقت وسائل داخل خودرو در استان به مرحله اجراگذاشته شد.

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: در این طرح ۴ سارق حرفه ای و سابقه دار لوازم داخل خودرو دستگیر و در تحقیقات تخصصی  به ۸۱ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

وی ادامه داد: با تلاش ماموران در این عملیات ۱۲ فقره انواع سرقت و ۶ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

سردار جاویدان در پایان با اشاره به اینکه در بسیاری از مواقع بی احتیاطی مالکان باعث به وجود آمدن فرصت برای سرقت وسائل نقلیه آنها می شود از شهروندان خواست وسائل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز کرده و مراقبت های لازم را در این خصوص انجام دهند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۸:۲۲ ق.ظ

دیدگاه