جعفری مدیرصندوق بازنشستگی گلستان دردوازدهمین بزرگداشت روز خانواده وتکریم بازنشستگان ازتجلیل بیش از۸۰نفر ازمنتخبین بازنشسته استانی ودستگاهی در استان خبرداد

البرز گلستان/رضا جعفری مدیر صندوق بازنشستگی استان گلستان در دوازدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که در سالن اجتماعات استانداری که با حضور ربیعی معاون استاندار ولیوانی امام جمعه موقت گرگان و مدیران کل دستگاههای اجرایی  برگزار شد، اظهار کرد: این دوازدهمین جشن تکریم از بازنشستگان در راستای منزلت‎بخشی اجتماعی این قشر همانند سنوات گذشته می باشد که در این استان برگزار می شود.

وی همچنین گزارشی از روند کار ستاد ۲۵ ذی الحجه استان با برگزاری چندین جلسه با ریاست ربیعی معاون استاندار و دبیری صندوق و عضویت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان و دوتن از بازنشستگان باتجربه خبرداد

جعفری همچنین بیان داشت: با تعامل و هماهنگی صورت گرفته با سازمان فنی و حرفه ای استان، در خانه امید گرگان، مهارت های درآمدزا به بازنشستگان با هدف اشتغال مجدد، آموزش داده می شود؛ همچنین کارگاه های آموزشی کارآفرینی به صورت هفتگی در این مکان برگزار می شود.

جعفری همچنین از برگزاری اولین جشنواره ورزشی کشوری و نمایشگاه دستاوردهای بازنشستگان و فرزندان آنان نام برد و گفت: هدف از این کار پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان و حضور فعال بازنشستگان و فرزندان آنان در چرخه اقتصادی می باشد.

وی با اشاره به برگزاری همایش پیاده‎روی بازنشستگان در گرگان تصریح کرد: جمعه ۲۴شهریور ‎ماه سال‌جاری همایش پیاده‎روی از محل شهرداری گرگان تا پارک چاله‎باغ به همراه اهدای جوایز و هنرنمایی هنرمندان برگزار شده است.

مدیر صندوق بازنشستگان گلستان در خصوص اقدامات خانه مهر بازنشستگان گفت: بازنشستگان و خانواده‎های آنان می‎توانند از مشاوره پزشکی و ویزیت پزشکی رایگان برخوردار شوند همچنین این فرصت فراهم شده تا آنها از خدمات رایگان کتابخانه و اینترنت در خانه مهر بهره‎مند شوند.

جعفری همچنن از ارائه خدمات پاراکلینیکی به این قشر خبر داد و افزود: بازنشستگان و خانواده‎های آنان از خدماتی که در این بخش ارائه می‎شود بهره‎مند خواهند شد.

وی با اشاره به طرح واریز حقوق بازنشستگان تصریح کرد: گلستان برای نخستین بار در کشور توانست در پرداخت حقوق بازنشستگان مشترک صندوق بازنشسته کشوری پیشگام شود و واریز حقوق از حالت سنتی به مستقیم در گلستان اجرا شد و رضایت بازنشستگان را فراهم کرد.

مدیر صندوق بازنشستگان گلستان از تدارک سفرهایی برای بازنشستگان خبر داد و بیان کرد: ۶۰۰ هزار تومان یارانه توسط صندوق به بازنشستگان و همراه آنان پرداخت می‎شود تا آنها در طول مدت بازنشستگی به همراه خانواده سه بار از خدمات سفر بهره‎مند شوند.

جعفری یادآور شد: در خانه امید خدمات بیمه‎ای خودور برای بازنشستگان و خانواده آنها فراهم شده تا به صورت اقساط از این تسهیلات بهره‎مند شوند.

مدیر صندوق بازنشستگان استان گلستان‎ بیان کرد: دراین آئین تکریم از بازنشستگان به ۵ بازنشسته منتخب استانی و بیش از۷۵ منتخب از دستگاه‎های اجرایی جوایزی اهدا می‎شود.

جعفری از فعالیت ۱۳ کانون و سازمان مردم نهاد بازنشستگی در استان خبر داد و گفت: ۳ صندوق بازنشستگی در گلستان به جامعه هدف خدمات‎رسانی می‎کنند.

وی تعداد بازنشستگان کشوری استان را حدود ۲۷هزار نفر اعلام کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲:۳۰ ب.ظ

دیدگاه