حسینی مدیرکل گمرکات گلستان ازخریداری دستگاه ایکس ری کامیونی پیشرفته ( عملیات اسکن و کنترل محموله ها به صورت اتوماتیک) به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان خبرداد

البرزگلستان/ سید ابراهیم حسینی مدیرکل گمرکات استان گلستان   در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که با حضور مهندس میقانی مدیر کل حمل و نقل استان و مهندس مصدقی مدیر راهداری استان  در مرز اینچه برون برگزار شداظهار داشت:گمرگ بعنوان محور تجارت در حال فعالیت می باشد وسامانه جامع امور گمرکی که یکی ازموفق ترین طرح ها بود از سال گذشته به اجرا در آمد که توانست در زمینه کاهش قاچاق و افزایش خدمات دهی از جمله کوتاه کردن زمان ترخیص کالا به فعالان اقتصادی موثر باشد.

 مدیرکل گمرکات استان گلستان افزود: وارادت از نظر زمانی از ۲۶روز به ۳روز و صادرات از ۷روز به ۱ روز رسیده است

 وی درباره وضعیت صادرات از گمرک اینچه برون، افزود: کاهش صادرات از مرز اینچه برون به اتفاقاتی که در مرز با کشور ترکمنستان رخ داده ارتباط دارد و این کاهش نیز سراسری است.

 حسینی با اشاره به ایجاد انبارهای اختصاصی در پایانه مرزی اینچه برون بیان کرد: از ابتدای امسال سه انبار را اجرایی کردیم که برای واردات مواد اولیه موردنیاز بخش تولید خیلی مهم است. با وجود این انبارها صاحب کالا اطمینان دارد که کالا در اختیار خودش قرار دارد.

 وی میزان صادرات استان از مرز اینچه برون را در این مدت بالغ بر ۷۰ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۱۶ دلار اعلام کرد و گفت: پنیر، رب گوجه فرنگی، میلگرد و خوراک آماده طیور عمده ترین اقلام صادراتی از استان بوده که البته میزان صادرات ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

 وی درباره میزان واردات هم گفت: خط تولید و مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی مهمترین اقلام وارداتی هستند. ارزش اقلام وارداتی استان در پنج ماهه ۱۵ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۴۱۵ دلار بود که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش دارد. همچنین در زمینه ترانزیت نیز ۴۷۴ کامیون کار ترانزیت کالا را انجام دادند که  در این بخش رشد۷۷ درصدی به ثبت رسیده است.

 حسینی درباره جابه جایی مسافران هم گفت: در مسافری ۳۱ هزار ۵۵۷ نفر از مرز اینچه برون وارد  استان شدند که ۴۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد و ۳۱ هزار و ۴۲۰ نفر نیز از مرز خارج شده اند.

 وی درباره رشد صادرات چمدانی گفت: در این مدت یک میلیون و ۸۷۳ هزار و ۳۲۰ دلار صادرات چمدانی از گمرک اینچه برون انجام شده است.

 مدیرکل گمرکات استان ادامه داد: براساس آمارها در این مدت ۱۳ هزار و ۷۰۹ دستگاه کامیون وارد پایانه شد که شامل هشت هزار و ۳۵۶ دستگاه داخلی پنج هزار ۳۵۳ دستگاه کامیون از ترکمنستان وارد پایانه ها شدند.

حسینی با اشاره به خریداری دستگاه ایکس ری کامیونی پیشرفته (ین ایکس ری پیشرفته پر سرعت بوده و به صورت fast scanعملیات اسکن و کنترل محموله ها را انجام می دهد و تمام سیستم به صورت اتوماتیک کار می کند. این دستگاه ایکس ری بسیار پیشرفته قادر است در کمترین زمان ممکن محتویات کانتینرها را در حال حرکت اسکن و تصاویر را در اختیار بخش فنی گمرک قرار دهد.  )گفت: این دستگاه به اعتبار ۲۰ میلیارد تومان خریداری شده و منتظر تحویل آن هستیم. همچنین دو قلاده سگ موادیاب خارجی نیز به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان برای گمرک اینچه برون خریداری شده است.که در امر جستجو به گمرگ کمک می کند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۰ ب.ظ

دیدگاه