مهندس مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان،در نشست خبری هفته دولت: در هفته دولت ۳۱ طرح در بخش های راهداری، حمل و نقل، نصب دوربین های کنترل سرعت جاده ای با اعتبار ۱۴٫۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد

البرز گلستان/ مهندس مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان،  در نشست خبری به مناسبت هفته دولت  که در پایانه مرزی اینچه برون  حضور پیدا کرد و ضمن اعلام گزارشی از کارهای انجام شده دراین اداره کل و اعلام برنامه های هفته دولت به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد.

در این نشست مهندس حسینی مدیر کل گمرکات استان و مهندس مصدقی مدیر راهداری استان و زرگرانی مدیر راه اهن اینچه برون حضور داشتند.

وی در باره پروژه های هفته دولت گفت: به مناسبت هفته دولت  ۳۱ طرح در بخش های راهداری، حمل و نقل، نصب دوربین های کنترل سرعت جاده ای با اعتبار ۱۴٫۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

 وی  با بیان اینکه این دوربین ها امکان کنترل سرعت لحظه ای و متوسط را دارند، افزود: در این مرحله ۱۸ دوربین در ۱۶ نقطه استان با اعتبار ۲٫۵ میلیارد تومان نصب شده که در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

 مهندس میقانی با بیان اینکه سرعت غیرمجاز مادر تصادفات و حوادث رانندگی است، اظهار کرد: اگر بتوانیم سرعت را مدیریت کنیم در کاهش تلفات جاده ای موفق خواهیم بود. با نصب دوربین ها، کاربران جاده ای خودکنترل خواهند شد.

وی افزود:، نصب سامانه های هوشمند حمل و نقل در یکی از محورهای مواصلاتی موجب کاهش ۱۷ درصدی سوانح شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: طبق اعلام سازمان تا سال ۹۸ تمامی محورهای شریانی کشور به سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور مجهز خواهد شد.

مهندس مهدی میقانی درباره دیگر پروژه های این اداره کل در هفته دولت گفت: در حوزه حمل و نقل کالا، دو شرکت با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد  که با اضافه شدن این دو شرکت تعداد شرکت های باربری در استان به ۷۳ مورد رسیده که ۱۵ مورد تعاونی، سه شعبه دولتی و بقیه خصوصی است.

و یک مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محور آزادشهر با ۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد. همچنین ۱۲ محور روکش آسفالت و ایمن سازی بخشی از راه ها با ۵٫۳ میلیارد تومان اعتبار نیز از دیگر طرح های این حوزه است.

 مهندس  میقانی تعداد شرکتهای خصوصی در این بخش را از سال ۹۲ تاکنون ۱۰ شرکت اعلام کرد.

 وی درباره جابه جایی بار در استان گفت: سال گذشته ۴٫۵ میلیون تن کالا با بارنامه در استان جابه جا شد.

 وی ادامه داد:  هفت هزار و ۷۱۶ دستگاه کامیون جزو ناوگان باری در استان بوده که سن میانگین این ناوگان ۱۵٫۲ سال است و ۱۱ هزار و ۵۰۰ راننده نیز در این بخش فعالیت می کنند. علاوه براین سه انجمن صنفی کارفرمایی و ۱۰ انجمن صنفی کارگری هم در استان وجود دارد.

 میقانی افزود: براساس سیاست های برون سپاری، بسیاری از فعالیت ها را از سال ۸۵ به بخش خصوصی واگذار کردیم و نسبت به عملکرد آنها رضایت داریم.

 وی با بیان اینکه سازمان سال گذشته طرح ایجاد شبکه سیر را در شرکت های حمل و نقل مسافربری در دستور کار قرار داد، گفت: شرکت های مادر باید به این شبکه بپیوندند. تابلو ها یکسان شود و کیفیت خدمات را افزایش دهند در غیر اینصورت حذف می شوند. در بخش اتوبوسرانی این طرح را تا حداقل ۹۰ درصد انجام دادیم.ارتقا کیفیت خدمات و رضایت مندی مردم جزو اهداف ماست که این طرح برای رسیدن به آنها به ما کمک می کند.

  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین اعلام کرد:در پنج ماهه امسال ۱٫۶ میلیون نفر با ناوگان عمومی در استان جابه جا شده اند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱:۱۹ ب.ظ

دیدگاه