فرمانده انتظامی گلستان :تاثیر پذیری طیف وسیعی از مردم جامعه از رسانه ها برکسی پوشیده نیست

البرز گلستان/به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “علی اکبر جاویدان” در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان گفت: تقویت اعتماد مردم به پلیس و مشارکت آنان در تامین امنیت رویکرد پلیس جامعه محور است.

وی با بیان اینکه پلیس از تمام ظرفیت ها در اجرای صحیح مسئولیت و وظایف ماموریتی خود بهره می گیرد اظهار داشت: استفاده از رسانه های گروهی یکی از این ظرفیت های بسیار مهم است که در سال های اخیر به آن توجه شده است.

جاویدان پیشگیری اجتماعی را یکی از اولویت های پلیس دانست و اظهار داشت: پیشگیری اجتماعی جز با تعامل مردم و سازمان ها و همکاری رسانه ها محقق نخواهد شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه پلیس در کنار ماموریت ذاتی خود که همان برقراری نظم و امنیت در جامعه است به حوزه پیشگیری نیز توجه ویژه دارد تصریح کرد: نیروی انتظامی از جمله سازمان هایی است که در حوزه برخورد با جرایم و آسیب های اجتماعی پیشقدم بوده و در همین راستا موفقیت های بسیار خوب نیز حاصل شده است.

وی گفت: نهادهای اجتماعی امروز تلاش می کنند برای جلب مشارکت مردمی و همراه کردن مردم با برنامه های خود به رسانه ها دسترسی پیدا کنند اما این دسترسی مستلزم دستیابی به مهارت های است که باید آن را کسب کرد.

سردار جاویدان با تاکید بر توجه فرماندهان و مسئولان انتظامی به حوزه اطلاع رسانی و ارائه آموزش های همگانی تصریح کرد: در اطلاع رسانی اخبار و فعالیت های پلیس باید به اشرافیت ، توانمندی و کارآمدی پلیس توجه شود.

وی افزود: تاثیر پذیری طیف وسیعی از مردم جامعه از رسانه ها برکسی پوشیده نیست لذا بایستی در کیفی بخشی به اخبار و موضوعات اطلاع رسانی پلیس تلاش کرد.

فرمانده انتظامی گلستان سرعت، صحت و دقت را به عنوان ۳ اصل بسیار مهم در انتشار اخبار و فعالیت های پلیس اعلام و خاطر نشان کرد: فرماند هان و مسئولان انتظامی از انتشار اخباری که موجب تشویش اذهان عمومی و کاهش احساس امنیت  شود جدا خودداری کنند.#

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱:۲۹ ب.ظ

دیدگاه