بازدیدرئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان و مدیران و فرمانداران شهرهای ساحلی از خلیج گرگان

البرز گلستان/بازدید میدانی اعضای شورای حفظ بیت المال استان از خلیج گرگان// پرونده خلیج گرگان روی میز دادستان کل کشور
رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان امروز در صدر هیئتی از مسئولان و فرمانداران شهرهای ساحلی از خلیج گرگان بازدید کردند.
رئیس کل دادگستری گلستان در حاشیه این بازدید گفت : گزارش نتایج حاصل از این بازدید به دفتر دادستان کل کشور برای طرح در شورای حفظ حقوق بیت المال کشور ارسال می شود.
هادی هاشمیان که ریاست شورای حفظ بیت المال استان را نیز بر عهده دارد بار دیگر با تاکید بر این که تنها راه نجات خلیج گرگان ، تبدیل آن به مطالبه ی ملی است افزود: هر چند اقداماتی در سطح استان برای نجات این خلیج صورت گرفته است اما کافی نیست و نیاز به کمک فرا استانی و ملی دارد .
هاشمیان افزود : اگر مطالبه ملی برای نجات خلیج گرگان شکل نگیرد در آینده بحران ناشی از خشک شدن این خلیج ، علاوه بر مشکلات زیست محیطی ، چالش های اجتماعی استان گلستان و دیگر استان های کشور را درگیر خواهد کرد .
رئیس کل دادگستری گلستان گفت : بازدید های میدانی نشان می دهد راه های ارتباطی خلیج گرگان به ویژه کانال خوزینی بسته شده که این امر زندگی آبزیان این خلیج را با خطر جدی مواجه کرده است .
هادی هاشمیان بار دیگر بر تشکیل بسیج رسانه ای برای نجات خلیج گرگان تاکید کرد و افزود : رسانه ها ، سازمان های مردم نهاد و فعالان فضای مجازی می توانند با ایجاد حساسیت در جامعه به جلب کمک های ملی و بین المللی برای نجات خلیج گرگان ، کمک کنند.
هادی هاشمیان با بیان این که شورای حفظ بیت المال برای حفظ انفال و بیت المال تکلیف دارد افزود: ما به دنبال ایجاد حساسیت بین مردم و پای کار آوردن همه مدیرانی هستیم که در این باره مسئولیت دارند .
هاشمیان ادامه داد : نتایج حاصل از بازدید میدانی از خلیج گرگان ، در جلسه بعدی شورای حفظ حقوق بیت المال استان که به زودی به میزبانی امور آب منطقه ای برگزار می شود ، طرح و بررسی خواهد شد .
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این بازدید با بیان این که تلاش مسئولان استانی گره گشای مشکل خلیج گرگان نیست گفت : باید در سطح کلان برای کمک به احیای این خلیج ، چاره اندیشی شود .
حجت الاسلام سید مصطفی حقی که دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان نیز هست افزود : پسروی آب دریا ، ورود فاضلاب های خانگی و صنعتی ، رسوب گذاری خلیج گرگان به ویژه در کانال خوزینی و صید غیرمجاز ،معضلات خلیج گرگان هستند که باید برای آن ها چاره اندیشی کرد .
حقی افزود : معضلات امروز خلیج گرگان ، نتیجه ی سال ها کوتاهی و نادیده گرفتن مشکلات این خلیج است و اگر امروز برای رفع آن ها چاره ای نیاندیشیم در آینده ساکنان محلی که از این خلیج ارتزاق می کنند دچار مشکل می شوند.
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۳:۵۸ ق.ظ

دیدگاه