حجت الاسلام سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان: بخشی از مطالبات وقف میتواند برای آزادی زندانیان دیه اختصاص یابد

برگزاری جلسه یاوران وقف با هدف وقف در پرداخت دیه و آزادی زندانیان

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندانهای استان گلستان؛جلسه مسترک انجمن یاوران وقف ما بین اداره کل زندانهای استان گلستان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ،در گرگان و در اداره کل اوقاف استان گلستان با حضور علیرضا رضوانی مدیر کل زندانهای استان ، حجت الاسلام والمسلمین سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ،حجت الاسلام والمسلمین رضایی رییس اداره فرهنگی و تربیتی زندانهای استان، حجت الاسلام والمسلمین دارابی معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان ،حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد رئیس اوقاف شهرستان گرگان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان برگزار گردید.

ابتدا حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد رییس اوقاف شهرستان گرگان راجع به اهداف این انجمن، بخش های مختلف آن و سپس اقداماتی که در راستای رسیدن به این اهداف باید صورت گیرد توضیحاتی داد.

حجت الاسلام مهدوی همچنین اذعان داشت: یکی از بخش هایی که این انجمن قرار است در آن فعالیت داشته باشد وقف در حوزه پرداخت دیه و آزادسازی زندانیان غیرعمد درزمینه ی مالی بوده که این موضوع از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار خواهد بود.

در ادامه این جلسه  حجت الاسلام والمسلمین دارابی معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف گلستان ضمن خیر مقدم گویی به مدیرکل و معاونت فرهنگی زندان های استان و هیات همراه، ازهمکاری مدیرکل اوقاف گلستان و همچنین ریاست اوقاف گرگان در راستای تشکیل این انجمن تشکر کرده و ایجاد این انجمن را قدم بزرگی در زمینه وقف دانسته و اشاره کرد: وقف در جهت کمک به آن دسته از زندانیان مالی که توانایی پرداخت  ندارند عمل خیرخواهانه ایست که ورود به این مقوله میتواند کمک بسیاربزرگی به این قبیل زندانی ها باشد.

در همین راستا علیرضا رضوانی مدیرکل زندان های استان گلستان اظهار داشت : انصافا ما و مددکاران زندان ها در پیشبرد برخی از امور جهت کمک به زندانی ها عاجزیم مثلا بخشی از جرایم هستند که از لحاظ قانونی نمیتوان به مجرمان آنها کمک کرد اما گروهی از جرایم که به علت ناتوانی در پرداخت تعهدات مالی است؛ جزو جرایمی هستند که در اولویت فعالیت مددکاران ما قرار دارند؛ به عنوان مثال به زندانیان مهریه، زندانیان به علت نپرداختن دیه در جرایم غیر عمد،زندانیان سرقت های کوچک و بی ارزش و چیزهایی از این قبیل میتوان اشاره کرد.

وی افزود؛ تلاش ما کارکنان زندان و مددکاران ما اینگونه بوده وهست که بتوانیم از مجرمان غیر عمد و کسانی که به صورت ناخودآگاه مرتکب جرمی شده اند و در اصل افرادی آبرومند هستند حمایت کنیم.

مدیر کل زندانهای استان بیان کرد: از آنجایی که بیشترزندانیان و مجرمان مالی در پرداخت خسارت های خود ناتوانند و با اشاره به اینکه وقف میتواند با توجه به نیاز جامعه تعریف شود تصمیم گرفتیم این پیشنهاد را با مدیر کل محترم اوقاف استان مطرح کنیم که بخشی از امور وقف میتواند در راستای کمک به این قشر از جامعه باشد که خوشبختانه با استقبال از سوی ایشان نیز مواجه شدیم.

این مقام قضایی گفت : برای رسیدن به این اهداف نیاز به فرهنگ سازی و عزم عمومی است. شما یاوران وقف بهترین حامی و پشتیبان ما خواهید بود ، ما به دنبال توسعه فرهنگ وقف با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه ،هیئت امنا و روحانیون هستیم و طرح هر مسجد ، آزادی یک زندانی را با همت شما و یاری خداوند محقق خواهیم کرد.

در جمع بندی این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به این نکته که همه دنبال ثواب هستیم؛تاکید کرد معنای جمله ی”همه واقف باشیم” باید درست تعریف شود یعنی اینکه هرکدام از یاوران وقف آگاه باشند که چه کاری باید درزمینه ی وقف انجام دهند مثلا در قسمت های : وقف و ازدواج آسان، وقف و علم و فناوری، وقف و حوزه علمیه، وقف و دیه زندانیان، وقف و مناسبت ها و… هرکدام از این قسمت ها از یک سرگروه و چند زیر مجموعه تشکیل شود و هرکس وظیفه خود را بداند.

حجت الاسلام سهرابی در راستای کمک به زندانیان دیه اعلام کرد: حتی بخشی از مطالبات وقف میتواند برای آزادی این نوع زندانیان اختصاص یابد.

وی در ادامه با گله مندی از این نکته که متاسفانه خدمات مجموعه ی اوقاف و واقفان از دید برخی پنهان مانده وبه خوبی دیده نشده است تاکید کرد که شما انجمن یاوران وقف باید تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و اقدامات آن را گسترش دهید و برای دستیابی به این مهم ابتدا باید وقف را بشناسیم و سپس به آن ورود پیدا کنیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۳:۱۵ ب.ظ

دیدگاه