صفائی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در شورای اداری گلستان خبرداد :توسعه تعاونی های تولید، سهامی زراعی و تخصصی کشاورزی یکی از سیاست های وزارت جهادکشاورزی

 صفائی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در شورای اداری گلستان خبرداد :توسعه تعاونی های تولید، سهامی زراعی و تخصصی کشاورزی یکی از سیاست های وزارت جهادکشاورزی

 

البرز گلستان/حسین صفائی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به منظور شرکت در شورای هماهنگی و برنامه ریزی مدیریت تعاون روستایی گلستان به این استان سفر کرد در این نشست مهندس گلدی زاده مدیر کل تعاون روستایی استان گلستان و نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و مدیران اتحادیه های روستایی شرکت داشتند.

صفائی در این نشست اظهار داشت: یکی از ساختارهای مدیریت کشاوزی در ایران که پیگیری میشود تعاونی کشاورزی هست  که کشاورزان خود کفا درطرح یک پارچه سازی باهم مشارکت میکننددر سطح کشور ما ۲۰۰هزار هکتار زیر کشت است

وی در ادامه گفت :اگر سود رسمی بانکی برای تاخیر در پرداخت بهای محصول خریداری تخصیص یابد، خسارت تاخیر کشاورزان نیز جبران می شود.
صفائی تصریح کرد:طبق گزارش دریافتی تاکنون بابت گندم تحویلی به مراکز خرید تضمینی، ۵۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: سازمان تعاونی روستایی کارش نهاد سازی  می باشدو تعاونی های  مرغ داران ودامداران خودشان باید تامین کنند ه مواد اولیه و هرینه خودباشند.
وی همجنین توسعه تعاونی های تولید، سهامی زراعی و تخصصی کشاورزی را یکی از سیاست های وزارت جهادکشاورزی در آتی برشمرد و افزود: این سیاست را در برخی از محصولات زراعی که جایگاه والایی در کشور با توجه به کمبود منابع آبی و وجود ظرفیت خوب محصول ، اجرا می شود.
به گفته وی؛ توسعه کشت گیاهان دارویی یکی از سیاست های وزارت جهادکشاورزی است که نیاز مبرم به تاسیس شرکت تعاونی و تشکل های تخصصی در این زمینه دارد که باید عملیاتی شود.
صفایی افزود: حمایت از تاسیس شرکت های سهامی زراعی نیز یکی از دیگر سیاست های این وزارتخانه بوده که استان گلستان ظرفیت بالایی در این بخش دارد وامسال و سال آینده شاهد تاسیس این شرکت ها خواهیم بود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۵۵ ب.ظ

دیدگاه