مهندس خلیل زاده مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان:تا اواسط سال۹۷همه شهرکهای صنعتی و نواحی از نعمت خدمات اصلی آب و برق و گاز و تلفن برخوردارمی شوند

البرز گلستان/ مهندس حجت الله خلیل زاده، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته صنایع کوچک حضور یافت و ضمن بیان برنامه ها و اهداف شهرکهای صنعتی به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد  وی در نشست  گفت:تا اواسط سال۹۷همه شهرکهای صنعتی و نواحی از نعمت خدمات اصلی آب و برقو گاز و تلفن برخوردار می شوند

وی افزود:۹۱درصد از صنایع استان را صنایع کوچک تشکیل می دهد

  مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان در ادامه بیان داشت:قریب به ۷۱٫۵ درصد از صنایع استان در شهرک های صنعتی استان مستقر است

خلیل زاده در باره تعداد شهرکها و پروژ ه های دردست اقدام اظهار کرد: ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان، افزود: تعداد قراردادهای منعقد شده در این شهرک ها یکهزار و ۵۳ فقره است که ۶۷۹ واحد به بهره برداری رسیده و ۳۷۵ طرح نیز در دست اجرا قرار دارد.

  وی درباره وضعیت موجود شهرک های صنعتی هم گفت: متناسب با سال تأسیس این شهرک ها، برخی از آن ها ۱۰۰ درصد و بخشی هم ۴۰ تا ۵۰ درصد تکمیل شده اند.

 مهندس خلیل زاده درباره تعهد اشتغال این شرکت در سالجاری اعلام کرد: تعهد اشتغال امسال شهرک های صنعتی استان یکهزار و ۶۲۵ فرصت شغلی است.

 وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی گفت: سال گذشته بالغ بر ۲۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد که امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

 مدیرعامل شهرک های صنعتی بیان کرد: به هر واحد از صنایع کوچک یک میلیارد تومان، واحدهای متوسط سه میلیارد تومان تحت عنوان سرمایه در گردش و به طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دو میلیارد تومان به عنوان سرمایه ثابت تسهیلات پرداخت می شود.

 وی گفت: امسال به غیر از طرح رونق تولید، برنامه جدیدی به نام نوسازی و تجهیز ساختار در صنایع پیش بینی شده است. در واقع کاهش تولید عمومأ ناشی از فرسودگی ماشین آلات، افزایش ضایعات و افزایش قیمت تمام شده است برای همین تسهیلاتی برای نوسازی ماشین آلات و تجهیزات به واحدهای متقاضی پرداخت خواهد شد.

 مهندس خلیل زاده در باره سهم استان در حوزه نوسازی و بخش ساختار تصریح کرد: ٢۵٠ میلیارد تومان سهم استان است که از این میزان ١٠ درصد به صنایع بزرگ، ١۵درصد صنایع متوسط و ٧۵ درصد به صنایع کوچک اختصاص می یابد.

مدیرعامل شهرک های صنعتی  در باره اعتبارات عمرانی گفت: سال گذشته ۱۲٫۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در شرکت جذب شد که نسبت به سال های پیش بی نظیر بوده است. در حال حاضر نیز به ارزش ۱۶٫۵میلیارد تومان پروژه در شهرک های صنعتی استان در دست اجرا قرار دارد.

وی در خاتمه کاهش تولید را از فرسودگی دستگاهها و ماشین آلات و افزایش ضایعات نام برد

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۹ ق.ظ

دیدگاه