مهندس نصیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ازظرفیت بخش‎های از استان برای استفاده انرژی خورشیدی درتولید برق خبرداد

البرز گلستان/ مهندس علی‎اکبر نصیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: شرکت توزیع استان گلستان بیش از ۶۸۴ هزار مشترک در استان گلستان دارد و مسئولیت حدود ۳۱ پست فوق توزیع  تامین و ۱۴ هزار کیلومتر برق فشار قوی و فشار ضعیف را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار ترانس ۲۰ کیلووات براساس توزیع برق در استان گلستان تغذیه می‎شود، تصریح کرد: در بحث پیک استان گلستان در فصل تابستان به مرز یک‌هزار و ۱۶۴ مگاوات رسیدیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ادامه داد: تقویت پست ۲۰ کیلوولت گرگان توسط برق منطقه‎ای گلستان و مازندران انجام شد و همچنین تقویت دیگر پست‎ها مانند شهید قندهاری آزادشهر، پست ۶۳ و ۲۰ کیلوات گمیشان، تقویت پست ۴ گنبدکاووس و احداث پست گالیکش داشتیم.

نصیری افزود: به علت اینکه شبکه پایداری داشته باشیم یک سری اقدامات پیشگیرانه و خارج کردن تجهیزات معیوب با دقت و سرعت زیاد انجام شد و نتیجه آن پایداری نسبی در گذر از پیک تابستان بود.

وی گفت: اقدامات خوبی برای گذر از پیک تابستان داشتیم، بیش از ۲۰ هزار مشترک در استان گلستان برق‎دار شدند که از قبل ۳۰ میلیارد تومان در زمینه توسعه شهری و روستایی کار شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق منطقه‎ای گلستان یادآور شد: در بخش منابع انسانی و حوزه داخلی شرکت برق استان گلستان را ارتقاء دادیم و با افزایش معاونان از ۵ به ۶، فعالیت تسهیل و روان‎تر شده است.

نصیری به استفاده انرژی خورشیدی در استان اشاره کرد و گفت: پیگیری‎های خوبی در این مسیر داشتیم و سرمایه‎گذاران مختلف با شرکت عامل جلسه داشتند تا بتواند ۲۵ مگاوات برق از انرژی خورشیدی در منطقه داشلی‎برون تولید کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت در بخش‎های از استان وجود دارد که بتواند از انرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده شود، گفت: یکی از معضلات ما بحث سرقت تجهیزات است که با همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی ۵۴ درصد کاهش سرقت تجهیزات داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق منطقه‎ای گلستان یادآور شد: سرقت از انشعاب مستقیم و دست‎کاری کنتور اقدامات خوبی انجام شده و آیین‎نامه‎ای به این منظور در حال تدوین است.

نصیری تاکید کرد: شاخص تلفات ما با دست‎کاری تغییر می‎کند و در حال حاضر ۱۳ درصد تلفات برق داریم که معمولا تلفات فنی ۵ تا ۴ درصد است و بقیه آن به دست‎کاری‎ها و مسائل غیرفنی توزیع بازمی‎گردد. سرقت انرژی بیش از سرقت تجهیزات برق در استان گلستان است و این میزان قابل توجهی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق منطقه‎ای گلستان به تغییر ساعت اداری دستگاه‎های اجرایی اشاره کرد و یادآور شد: در استان گلستان پیک زمستان با تابستان متفاوت است و نیاز است که در فصل تابستان اقداماتی انجام شود که پیک مصرفی کاهش پیدا کند.

نصیری یادآور شد: یکی از راهکارها برای تحقق این مهم این است که بار مصرفی برق در دستگاه‎های اجرایی را از ساعت پیک خارج کنیم.

وی با بیان اینکه بار پیک مصرفی در استان گلستان از ساعت ۱۳ تا ۱۷ است، افزود:  با پیشنهاد خارج شدن یک ساعت وقت اداری در پیک مصرفی برق به دنبال کاهش مصرف برق در استان بودیم.

مدیر عامل برق گلستان افزود: در هفته گذشته یک‌هزار و ۱۶۴ مگاوات برق در استان گلستان مصرف شد که رکورد مصرف ما را در فصل تابستان شکسته شد.

نصیری تاکید کرد: از مردم درخواست می‎کنیم که از سیاست صرفه‎جویی در پیک مصرفی برق گلستان حمایت کنند از وسایل برقی غیرضروری در ساعت پیک مصرفی خودداری کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲:۵۶ ب.ظ

دیدگاه