سرهنگ شرافتی رئیس پلیس راهور انتظامی گلستان ازتوقیف وشناسائی ۵۶۳ خودرو با جریمه رانندگی ۱۰میلیون ریال به بالادر طی مدت ۴ ماه اول سال جاری خبرداد

البرز گلستان/سرهنگ ایوب شرافتی رئیس پلیس راهور فا استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه حضور پیدا کرد و ضمن بیان شرح وظائف و گزارشی از عملکرد  ۴ماهه سال جاری به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد.

وی در این نشست  ضمن بیان اینکه  مبنای آمار راهوردر حوزه کشته‌شدگان تصادفات، پزشکی قانونی می باشدگفت : در ۴ ماهه سال جاری  از نظر تعداد جانباختگان تصادفات نسبت به مدت  سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته  وآمار مجروحان نیز در این ۴ ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: شاخص کشوری و مبنا ناجا ۱۰درصد کاهش در طول سال می باشد.

سرهنگ شرافتی اعلام کرد: ۳ شهرستان رامیان، گرگان و آزادشهر در تعداد فوت‌شدگان تصادفات افزایش داشته و شهرستان‌های گمیشان، آق‎قلا، رامیان و گنبدکاووس افزایش تصادفات مجروحین افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور فا استان گلستان همچنی بیشترین علل تصادف را عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم نام برد.

وی افزود:در حوزه درون شهری ۹۴ درصد افرادی که فوت شدند عابر پیاده و موتور سوار بودند و موتورسواران بیشتر از عابران پیاده بوده اما متاسفانه در طی این چهار ماه ۵۴ درصد از این میزان عابران پیاده و۴۲درصد موتور سوار بودند.که ۸۳ درصد از مجروحان حادثه تصادفات رانندگی نیزعابران پیاده و موتور سواران بودند

سرهنگ شرافتی همچنین ۸۳ درصد از رانندگان را داری گواهینامه مجاز و ۱۷ درصد رافاقد گواهینامه غیر مجاز اعلام کرد.

رئیس پلیس راهور استان گلستان سپس خاطرنشان کرد: در روز شنبه و چهارشنبه نسبت به دیگر روزهای هفته بیشتر حادثه داشتیم و بیشترین تصادفات از ساعت ۵ تا ۹شب بوده که ۴۲ درصد  را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ شرافتی همچنین بیان کرد: ۵۱ درصد از فوت‌شدگان در رده سنی ۱۵ تا ۳۰ سال بود و۷۰درصد مجروحان موتورسوار و بیشتر در رده سنی ۱۵ تا ۳۰ سال بوده است.

وی تاکید کرد:در این ۴ماهه با ۲۹۳ هزار و ۴۳۰ فقره تخلف رانندگی برخوردشده که ۳ درصد در بحث تخلفات در طی این مدت کاهش داشتیم و ۵۷ هزار جریمه راهنمایی و رانندگی در مرکز مانیتورینگ راهور استان اعمال شده و  با ۴۶ هزار تخلف موتورسوار در طی این مدت برخورد کردیم ضمن آنکه ۷۱نقطه پر تصادف در  سطح استان شناسائی شده است.

سرهنگ شرافتی با بیان اینکه در این مدت ۶ هزار و ۱۳۴ موتورسیکلت را توقیف وتخلف ۴۶هزارموتور سواران ثبت و ۴ هزار و  ۹۲۴ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

رئیس پلیس راهور استان گلستان ازتوقیف وشناسائی  ۵۶۳ خودرو با ده میلیون ریال به بالا جریمه رانندگی در طی مدت ۴ ماه سال ۱۳۹۶ به پارکینگ با ۴درصد افزایش نسبت به سال قبل خبرداد

وی از صدور۷۹۰۰گواهینامه جدید الصدور  وشماره گذاری ۴۱۰۳  خودرو نوشمار ه در این چهارماه با ۸در صد افزایش خبر داد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۹ ق.ظ

دیدگاه