ربیعی معاونت استانداری گلستان درافتتاح نخستین جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری:جشنواره سفر ایرانی و فرهنگ گردشگری یکی از افتخاراتی است که نصیب استان گلستان شده است.

البرز گلستان/ربیعی معاون امور هماهنگی  و منابع انسانی استانداری گلستان درافتتاح نخستین جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری که با حضور استان‎های گیلان، مازندران، قزوین و گلستان برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره فرهنگ ایران اقوام زمین مهم‌ترین دستاورد فرهنگی، قومی و مذهبی و در حقیقت نمونه‎ای از اقوام ایرانی هر سال در استان گلستان و مرکز گرگان برگزار می‎شود.

وی تصریح کرد: در تقویم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جشنواره سفر ایرانی و فرهنگ گردشگری یکی از افتخاراتی است که نصیب استان گلستان شده است.

معاون امور هماهنگی استانداری گلستان ادامه داد: یکی از بخش‎های مهم این جشنواره سفره ایرانی، غذاها و دست پخت زنان و مادران استان گلستان است و امروز مفتخر هستیم که استان گلستان با ۷ هزار سال تاریخ با اقوام مختلف، ترکمن فارس سیستانی بلوچ کرد و شاهرودی و مذاهب مختلف رنگین کمانی است که در ایران اسلامی می‎درخشد.

ربیعی یادآور شد: این استان با تفاوت قومی یک وحدت مثال‎زدنی دارد و این برگرفته از فرهنگ و تمدن، سطح سواد و بینش مردم این منطقه است و به همین علت اگر بخواهیم به عنوان یک استان که نمونه وحدت یاد کنیم، باید استان گلستان را در نظر بگیریم.

معاون امور هماهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه جشنواره اقوام را در استان گلستان در ماه آینده برگزار می‎کنیم و نمونه کوچکی از توانمندی‎های استان را در این جشنواره شاهد هستیم.

وی بیان داشت: امید داریم هنرمندهای ما سبب اعتلای جمهوری اسلامی و وحدت در بین اقوام و شهروندان ما شود و بتوانیم در یک تعامل همه جانبه سبب تقویت صنعت‎گردشگری شویم.

معاون امور هماهنگی استانداری گلستان، صنعت‎گردشگری را یک صنعت پاک دانست که سبب تحول در اقتصاد کشور می‎شود، افزود: همه کشورها در تلاش هستند که بتوانند از صنعت گردشگری کمال استفاده کنند و کشورهای توسعه یافته بیشترین درآمد را از حوزه گردشگری داشته باشد

ربیعی با بیان اینکه ایران باید سهم بیشتری از اقتصاد گردشگری را به خود اختصاص دهد، افزود: امید داریم با ارتباط نزدیک با دیگر کشورها و سیاست‎هایی که دولت در این حوزه دارند شاهد افزایش میزان گردشگران خارجی در کشور باشیم.

وی یادآور شد: ایران کشوری با تمدن بالا و بسیار هوشمند است که زمینه‎ساز یک جهش و خیز اقتصادی است و می‎توانیم این گام را در حوزه گردشگری بلندتر بردارد.

معاون امور هماهنگی استانداری گلستان تاکید کرد: جشنواره سفره ایرانی به عنوان سفر برتر آمیخته با فرهنگ ایرانی و اقوام با حضور استان‎های منطقه یک کشور در گلستان برگزار شده و امید داریم به بهانه این جشنواره فرهنگ ایران و اسلامی را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: امید داریم با تلاش مدیران میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان شاهد ثبت دیوار جهانی گرگان در یونسکو باشیم و این توان را داریم که در ساختار جمعیتی که در بین کشورهای دنیا تقسیم می‎شود، سهم بیشتری در میزان جذب گردشگر خارجی داشته باشیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۸ ق.ظ

دیدگاه