آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان به مناسبت سالروز تشکیل نماز جمعه: مهمترین اسلحه نظام جمهوری اسلامی ایران مردم می باشند

البرز گلستان/آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان،  در دیدار با خادمین نماز جمعه شهرستان گرگان و مسئولان مربوطه استان اظهار کرد: نماز جمعه اجتماع بزرگ اسلام است.

 وی با اشاره به اینکه نماز جمعه دارای اهمیت بسیار بالایی است، افزود: همان گونه که در آیات و روایات ما وارد شده است این فریضه الهی دارای اهمیت بسیار بالایی است.

 آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه ما دارای ۴ اجتماع همچون اجتماع روزانه، هفتگی، سالانه و بین المللی هستیم، اظهارداشت: نماز جمعه باید به صورت اجتماع برگزار شود چرا که اگر جمع نباشند نماز جمعه به صورت فردی برگزار نمی شود، نماز جمعه یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است که به دستور امام خمینی(رحمه الله علیه) در ۵ مرداد برگزار شد.

وی تصریح کرد: مردم مهمترین اسلحه نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند که اگر مردم در صحنه های مختلف نظام حاضر نبودند اکنون این انقلاب به جایی نمی رسید.

 امام جمعه گرگان گفت: انقلاب اسلامی ایران با همدلی و همیاری مردم به ثمر رسیده است، در دوران ۸ سال دفاع مقدس نماز جمعه نقش بسیار مهمی برعهده داشت و از همین محل ها رزمندگان و ائمه جمعه لباس رزم می پوشیدند و در مقابل دشمن ایستادگی می کردند.

 وی با بیان اینکه امروز نماز جمعه نقش بسیار مهم و اساسی برعهده دارد، افزود: اهمیت این موضوع باعث شده تا بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دستور کار امام خمینی(رحمه الله علیه) قرار گیرد و همزمان با اقامه نماز جمعه در تهران این اتفاق در گرگان توسط خودم رخ داد و اکنون جزو قدیمی ترین امام جمعه کشور هستم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۴:۱۴ ب.ظ

دیدگاه