سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان: اعزام یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از استان گلستان به مشهد مقدس که حداقل ۵ تا ۱۰ سال به این سفراعزام نشده‌اندتا پایان شهریور ماه

البرز گلستان/حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پس از اعلام حکم انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان تولیت آستان قدس برخی از مسئولیت‌ها و ماموریت‌ها برای آستان تعریف و مشخص شد.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان تصریح کرد: فعایت‌های همه نیروهای دفتر آستان قدس به‌صورت افتخاری است و فردی که در دفتر آستان در استان‌ها فعالیت کند به‌عنوان خادم‌یار رضوی شناخته شده و پرونده‌ای برای وی در آستان تشکیل می‌شود و پس از رسیدن به مراحل لازم، به عنوان خادم افتخاری رضوی انتخاب می‌شود.

طاهری با تبریک فرارسیدن دهه کرامت گفت: همزمان با دهه کرامت کاروان زیرسایه خورشید و خادمان امام رضا(رع) در استان گلستان حضور می‌یابد و از روز هشتم تا ۱۳ مرداد ماه در قالب ۳ کاروان در شهرهای مختلف استان فعال هستند. در راستای کمک به محرومان و مستضعفان جامعه نیز تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های مرتبط مانند بسیج، کمیته امداد، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان امضاء شده و جلساتی نیز در حال برگزاری است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان گفت: همچنین برای نخستین‌بار در راستای کمک به نیازمندان و محرومان، مجمع خیرین رضوی در استان گلستان تشکیل شد و مردم می‌توانند برای کمک به این مجمع به شماره حساب ۸۱۰۲۵۷۲۹۸۵ بانک ملت کمک‌های خود را واریز کنند. در ایام نوروز امسال هم با حضور در منزل بیماران بستری در منزل که وضعیت مالی خوبی ندارند سعی کردیم به این خانواده‌ها نیز کمک کنیم.

حجت‌الاسلام علوی مسئول اعزام زائران محروم به مشهد دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی گلستان هم در این جلسه گفت: یکی از برنامه‌های دفتر آستان قدس رضوی در استان اعزام زائر اولی‌ها به مشهدمقدس است که حداقل ۵ تا ۱۰ سال به این سفر معنوی اعزام نشده‌اند.

وی افزود: باید تا پایان شهریور ماه یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از استان گلستان به این سفر معنوی اعزام شوند که تاکنون ۵۰۰ نفر اعزام شده و در عیادت از بیماران نیازمند و اجرای طرح پرجمداران حجاب فاطمی در بین مدارس و توزیع چادر مشکی بین دانش آموزان و اعزام بیماران صعب‌العلاج به مشهدمقدس نیز از دیگر برنامه‌های این دفتر است.

حسین ثبوتی مسئول امور جذب و به کارگیری خادم‌یاران دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان گلستان هم در این جلسه گفت: در ۳ کانون محلی، موضوعی و کانون‌های سازمانی در استان گلستان فعالیت داریم و تاکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر برای خدمیاری در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند و حدود ۱۳ نفر نیز برای خادم افتخاری شدن به مشهد معرفی شده‌اند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۱۶ ب.ظ

دیدگاه