مهندس تیرانداز مدیر کل فنی‎و حرفه‎ای گلستان ازرشد ۷۷ درصدی عملکرد نسبت به سال گذشته باآموزش ۴۲۲۰ نفر در ۱۶۳ حرفه مراکز ثابت استان خبرداد

البرز گلستان/مهندس ابوالفضل تیرانداز مدیر کل فنی‎و حرفه‎ای استان گلستان  به مناسبت ۶ مرداد، روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی اظهار داشت: با توجه به مراجعان کارآموزان و نیاز جامعه آموزشگاه‎ها را رصد می‎کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته آموزش‎های روستایی و عشایر و به شکل خاص آسیب‎دیدگان اجتماعی را در دستور کار قرار داده بودیم و از دو محل اعتبارات ملی و سازمانی و حوزه اقتصاد مقاومتی و تعامل بین دستگاهی جذب کردیم.

مدیر کل فنی‎و حرفه‎ای استان گلستان ضمن بیان آموزش ۵۴۴ هزار و ۶۶۳ نفر ساعت آموزش مهارتی در مراکز ثابت آموزش فنی وحرفه ای استان تاکید کرد: ۲۲۲ هزار ساعت آموزش از محل اعتبارات بین دستگاهی داشتیم که بیش از ۳۴۰ هزار ساعت برای این افراد در نظر گرفتیم.

تیرانداز افزود: رتبه‎بندی ۲۰۰ آموزشگاه را در راستای اقتصاد مقاومتی در سال جدید در استان گلستان دنبال می‎کنیم.

وی به طرح مهارت‎آموزی در محیط کار اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۳۰ نفر را امسال در دستور کار داریم که در بنگاه‎های اقتصادی آموزش‎های لازم را ببیند و مهارت بیاموزند.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان با ارائه گزارش از عملکرد سه ماهه مراکز ثابت استان گفت:در سه ماهه نخست سال جاری ۲۹۰ دوره با حجم ۵۴۴ هزار و ۶۶۳ نفر ساعت جهت ۴۲۲۰ نفر در ۱۶۳ حرفه اجرا شد که نسبت به سال مشابه ۷۷ درصد رشد داشته ایم.

مدیر کل فنی‎و حرفه‎ای استان گلستان به طرح اشتغال کارورزی اشاره کرد و تاکید کرد: یک سوم حقوق کار برای این کارورزان در نظر گرفته شده و همچنین این افراد برای ۲ سال از معافیت بیمه‎ای برخوردار هستند.

تیرانداز افزود: سامانه سرقت کابل‎های برق را کارآموزان ما در آموزشگاه‎های فنی و حرفه‎ای طراحی کردند و در مرکز گرگان ثبت اختراعی داشتیم که کاربرد نظامی پیدا کرد.

وی یادآور شد: بحث مشاغل خانگی به دستگاه‎های دیگر واگذار شده ولی اعتباراتی که از سوی صندوق کارآفرینی ارائه می‎شود یکی از مدارک مورد نیاز مدرک فنی‎و حرفه‎ای است.

مدیر کل فنی وحرفه ای استان گلستان همچنین گفت: ۵۳ تفاهم‌نامه ملی در زمینه‌های اشتغال، آموزش و تولید با استان گلستان از ابتدای سال تاکنون امضاء شده که تاکنون۲۳ تفاهم‌نامه اجرائی شده است.

تیرانداز گفت: نخستین نمایشگاه مهارت کارآفرین‌های استان گلستان در ۴۰ غرفه فرداعصر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح می‌شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۴ ب.ظ

دیدگاه