عمادی رئیس هئیت مدیره بازنشستگان ثبت احوال کشور و مشاور عالی رئیس سازمان ثبت احوال کشور در نشست بازنشستگان ثبت احوال گلستان:حرمت گذاشتن بطور کامل به بازنشستگان موجب ایجاد روحیه امید و مشارکت نسل جوان می شود

البرزگلستان/به منظور بررسی مسائل و مشکلات مادی و معنوی بازنشستگان استان گلستان امروز اولین نشست کانون بازنشستگی ثبت احوال استان گلستان با حضور محمد علی عمادی رئیس هئیت مدیره بازنشستگان ثبت احوال کشور و مشاور عالی رئیس سازمان ثبت احوال کشور و اعضای هئیت مدیره و حمیدرضا مطیع ،معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال استان گلستان گلریز مدیر خانه مهر افتخاری مدیر گروه خبر البرز گلستان و سو سرائی مدیر روابط عمومی ثبت احوال استان ونمایندگان بازنشستگان ثبت احوال استان در جنگل دلند برگزار شد.

رئیس هئیت مدیره بازنشستگان سازمان ثبت احوال کشوردر ابتدا اظهار کرد: هرچند افراد بازنشسته از نیروی بدنی تحلیلphoto_2017-07-14_19-12-50 رفتند و لی آنان سرد و گرم روز گار را در دوران طلائی خدمت  به جامعه تجربه کردند.

وی افزود: قشر بازنشسته و سالمند بیشتر از سائر گروهها در مرض آسیبهای اجتماعی جسمی و روحی قرار دارند.

مشاور عالی رئیس سازمان ثبت احوال کشوردر ادامه بیان داشت : یکی از مشکلات بازنشستگان بیمه تکمیلی می باشند افرادی که بیش از هر زمان نیاز بیشتر به این بیمه دارند و متاسفانه تا کنون این بیمه نتوانسته است مشکلات واقعی آنان را در این دوران رفع کند و یقینا رسیدگی به این امر مهم که دغدغه همه بازنشستگان می باشد از اهم وظائف مسئولان می باشد.

وی همچنین اجرای بررسی قانون برنامه ششم توسعه، به ماده ۳۷ قانون فوق، موضوع«همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان» مصوب مجلس محترم شورای اسلامی را یکی از خواسته های بحق بازنشستگان اعلام کرد و اظهار کرد: سن بازنشستگی یعنی سن هزینه و بازنشستگان در این دوران علاوه بر خود باید بعنوان یک پیشکسوت و بزرگ خانواده و طائفه پذیرای مهمانان و بستگان دور و نزدیک خود باشد که این خود مستلزم هزینه زیاد برای آنان می باشد.

عمادی همچنین بیان کرد: در هر سنی می توان با امید زندگی کرد و   بازنشسته نباید فصل سوم زندگی وی با منفی گرائی و رنج توام باشد.

مشاور عالی رئیس سازمان ثبت احوال کشورهمچنین حرمت گذاشتن بطور کامل به بازنشستگان را موجب ایجاد روحیه photo_2017-07-14_19-15-17امید و مشارکت نسل جوان دانست

عمادی رئیس هئیت مدیره بازنشستگان سازمان ثبت احوال کشور سپس در باره کمیته های مختلف خدمات دهی به بازنشستگان ثبت احوال کشوراظهار کرد :برای رفع مسایل ومشکلات بازنشستگان عضو کانون با تشکیل کمیته های متشکل از ۳ تا ۵ نفر ،شروع به ارائه خدمات نموده است که این کمیته هابه شرح زیرتشکیل گردید:۱-کمیته بهداشت ودرمان . ۲- فرهنگی واجتماعی .۳- ورزشی . ۴- عترت وقران. ۵- بیمه. ۶- وام وقرض الحسنه . ۷- گردشگری (سیاحت و زیارت). ۸- تعاون.۹- حقوق و مزایا. ۱۰- مسایل حقوقی. ۱۱- رسانه و مطبوعات.  ۱۲- جلسات هیأت مدیره

وی در باره اهم  کارهای انجام شده توسط کانون بازنشستگان کشور اعلام کرد: از کارهای مهم  جهت خدمات دهی به بازنشستگان عزیز می توان موارد زیر را نام برد.

۱- تفاهنامه با کلینک و بیمارستان نور با دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان

۲-تفاهنامه راجع به مسائل حقوقی با نماینده قوه قضاییه

۳-تفاهنامه با با بیمارستان امیر اعلم تهران قسمت گوش و حلقو بینی

۴-مکاتبه با کمیته امداد جهت وام بلاعوض برای بازنشستگان

۵- درخواست وام قرض الحسنه از صندوق الزهرا (س)

۶- دریافت وام خارج از نوبت صندوق بازنشستگی کشوری  برای تعدادی از بازنشستگان نیازمند.

۷-ارتباط با مجلس و رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با همگام سازی حقوق بارنشستگان

۸-تشکیل کمیته های مختلف خدماتی و رفاهی برای اعضاء

۹-همکاری با وزارتهای رفاه و تعاون و کشور

۱۰- سرکشی مستمر به شعبات کانونها در سطح استانها جهت آشنایی با مشکلات آنان

۱۱-رسیدگی به وضعیت درمانی بازنشستگان بیمار سازمان

۱۲- مکاتبات با مسئولین مختلف در راستای مسائل بازنشستگان  و پاسخ به مکاتبات مسئولین

۱۳-تهیه و تنظیم مجله ندای ثبت ارگان کانون بازنشستگان کشور به مدیریت محمد علی عمادی  و توزیه آن بین کلیه وزارتخانه ها و استانداریها و ادارات ثبت احوال و نهادها و پیشکسوتان کشور

۱۴-حضور در کلیه جلسات کانونهای سراسر کشور جهت هماهنگی و مشورت و هم اندیشی

عمادی رئیس هئیت مدیره بازنشستگان سازمان ثبت احوال کشور همچنین در این نشست اظهار کرد برای کلیه بازنشستگان استان هدایایی از سوی مدیران تهیه گردیده است که به آنان تعلق می گیرد.

وی در خاتمه ضمن تشکر از صندوق بازنشسگی استان گلستان در حمایت از برنامه های بازنشستگان عی الخصوص کانون بازنشستگان ثبت احوال گلستان گفت: به پایان رساندن کار نیک از شروع کردن آن مهمتر است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۵:۰۲ ب.ظ

دیدگاه