- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر کلثوم غفاری مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان: پوشش و حجاب به آن معنا نیست که زن از فعالیت‌های اجتماعی دست بکشد بلکه به معنای حفظ منزلت انسانی او در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی است

البرز گلستان/مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری در همایش دل، دیده و جان که به مناسبت روز عفاف و حجاب برگزار شد گفت: امروز گرد هم آمده ایم تا پیامی را به جهان برسانیم و آن حمایت از هویت ایرانی و اسلامی زن مسلمان است، اعلام می‌کنیم پوشش تنها وجهه ظاهری حجاب زن مسلمان است و نه همه‌ی وجوه آن چرا که رعایت اخلاقیات و رفتار اوست که هویت واقعی زن مسلمان را شکل می‌دهد.

دکتر کلثوم غفاری توران افزود : پوشش و حجاب به آن معنا نیست که زن از فعالیت‌های اجتماعی دست بکشد بلکه به معنای حفظ منزلت انسانی او در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی است.

وی تصریح کرد در قرآن کریم نیز با اشاره به حیای دختران شعیب، آنها را در اجتماع و در جمع مردم توصیف می‌کند که خود شاهدی از حضور زنان در عرصه های اجتماعی است.

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری با اشاره به آیات ۳۰و۳۱ سوره مبارکه نور و مسأله غض بصر گفت: در تعالیم اسلامی ما رعایت حدود نگاه و عفاف تنها اختصاص به زنان ندارد بلکه زنان و مردان با هم به رعایت اخلاق ملزم شده اند.

شایان ذکر است : همایش دل دیده و جان به مناسبت روز عفاف و حجاب از طرف دفتر امور بانوان و خانواده و با همکاری ستاد بزرگداشت عفاف و حجاب استان با سخنرانی دکتر حکیمی نویسنده و استاد حوزه و دانشگاه در سالن ولایت اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

0 [1]
0 [1]