- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد:قضات گلستانی پیشگام در صدور آرای جایگزین حبس // حرفه آموزی حکم دادگاه برای نوجوان بزهکار داداگاهی در کلاله نوجوان بزهکار را به یکسال حرفه آموزی محکوم کرد

البرز گلستان/قضات گلستانی پیشگام در صدور آرای جایگزین حبس // حرفه آموزی حکم دادگاه برای نوجوان بزهکار
داداگاهی در کلاله نوجوان بزهکار را به یکسال حرفه آموزی محکوم کرد .
رئیس کل دادگستری گلستان گفت : بر اساس حکم قاضی احمدی این نوجوان موظف است طی یک سال زیر نظر اداره فنی و حرفه ای شهرستان ، یک حرفه متناسب با علاقه و استعداد خود را بیاموزد.
هادی هاشمیان افزود: همچنین این نوجوان باید در یک دوره مهارت های اساسی زندگی با تاکید بر یادگیری مبانی اخلاقی ، تربیتی و آموزه های دینی زیر نظر بهزیستی یا سازمان تبلیغات اسلامی به مدت ۱۰ جلسه شرکت کند و گواهی طی این دوره ها را به قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای کلاله ارائه کند.
هاشمیان افزود : اگر این نوجوان در مدت طی محکومیت خود ، مرتکب جرم عمدی شود ، دادگاه حکم تعلیق را لغو می کند.
این مقام ارشد قضایی استان با بیان این که قضات گلستانی در صدور آرای جایگیزین حبس در کشور پیشگام هستند گفت : از قضاتی که از ظرفیت های قانون برای اعمال مجازات های جایگزین متناسب با سن و نوع جرم افراد استفاده می کنند ، قدردانی می شود .
هادی هاشمیان با بیان این که ما در دادگستری استان به دنبال شناسایی و معرفی توانمندی های قضایی استان هستیم افزود : در این راستا جشنواره آرای قضایی با محور مجازات های جایگزین حبس و کاهش جمعیت زندانیان در استان برگزار شده و آرای ارسالی به دبیرخانه جشنواره نیز پس از داوری ، معرفی می شوند.
به گفته این هاشمیان ، این جشنواره بستر مناسبی برای استفاده از تجربیات قضات استان و کسب اطلاع از نوآوری ها آرای قضایی در این زمینه خواهد بود.
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

0 [1]
0 [1]