- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

نشست صمیمی روحانیون تشیع و تسنن کشور عراق با روحانیون اهل سنت استان گلستان در جامعه المصطفی گرگان

نشست صمیمی روحانیون اهل سنت گلستان با روحانیون تشیع و تسنن کشور عراق
البرز گلستان/نشست صمیمی جمعی از روحانیون تشیع و تسنن کشور عراق با روحانیون اهل سنت استان گلستان در جامعه المصطفی گرگان برگزار گردید.
به گزارش رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این نشست صمیمی، روحانیون تشیع و تسنن کشور عراق با جمعی از روحانیون اهل سنت استان گلستان دیدار و گفت و گو کردند.

علمای اهل سنت همکاری و انسجام خوبی با نظام دارند
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این نشست گفت: استان گلستان همانند کل ایران اسلامی در وحدت، همدلی و انسجام کامل، زبانزد و قابل ستایش است و در سایه این وحدت است که برادران اهل تسنن مانند برادران تشیع از مدارس علوم دینی و مساجد زیادی برخوردار هستند.
حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه با بیان اینکه، گلستان به دلیل تنوع قومی و مذهبی از وحدت بسیار خوبی برخوردار است، افزود: یکی از برکات استان گلستان که محور وحدت و همدلی می باشد، حضور آیت اله نورمفیدی بعنوان نماینده ولی فقیه در این استان است.
وی با بیان اینکه، روحانیون اهل سنت استان گلستان از نظر سطح و ارتقای علمی در کشور ممتاز و زبانزد هستند اظهار کرد: وجود بیش از ۱۵۰۰ مسجد اهل سنت، ۱۰۴ مدرسه علوم دینی و بالای ۶۰۰۰ روحانی، طلبه و مدرس قرآن کریم از برکات و ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: در سایه وحدت، در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات خوبی به حوزه های علمیه اهل سنت ارائه داده می شود و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، روحانیون و علمای اهل سنت همکاری و انسجام خوبی با نظام داشته اند.
حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه با بیان اینکه، تمام شهرها و روستاهای اهل سنت استان گلستان دارای ائمه جمعه و جماعت هستند گفت: طبق دستور مقام معظم رهبری در شمال کشور برای ارائه خدمات برای روحانیون و طلاب، دفتر امور اهل سنت دایر شده است.
وی با اشاره به تحصیل طلاب اهل سنت استان گلستان در جامعه المصطفی گرگان اظهار کرد: از خدمات ویژه در این چند سال اخیر تخصصی شدن و اعطای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به روحانیون اهل سنت استان گلستان بوده است که در این راستا حضور علمی علمای
اهل سنت در همایش های مختلف را شاهد هستیم.

معارف ناب قرآن و سنت نبوی به عنوان منبع اصیل مبنای آموزش در دانشگاه علوم دینی جامعه المصطفی می باشد
معاونت آموزشی جامعه المصطفی گرگان نیز در این نشست ضمن خوش آمدگویی به مهمانان گفت: جامعه المصطفی با توجه به ماموریت بین المللی خود در هدف تربیت عالمان دینی و تقریبی تاثیر گذار بوده است و مبنی و منبع آموزش در این دانشگاه علوم دینی، معارف ناب قرآن و سنت نبوی است.
حجت الاسلام والمسلمین قنبری با بیان اینکه، جامعه المصطفی گرگان یکی از نمایندگی های ۸ گانه جامعه المصطفی در ایران اسلامی است، افزود: رسالت این مکان تربیتی و آموزشی این است که در سایه منابع قرآنی و نبوی عالمان دینی متخصص و گران سنگ تقدیم جامعه داخلی و بین المللی بدهد.
وی با اشاره به اینکه، این مجتمع یک مجتمع خاص و کم نظیر است که تفکر فرا مذهبی و فراملی دارد، گفت: فراگیران این مرکز از همه جهان اسلام و از مذاهب حنفی، شافعی، مالکی و شیعی بوده و از ۲۰ کشور و از قاره های مختلف مشغول تدریس هستند.
معاونت آموزشی جامعه المصطفی گرگان با اشاره به اینکه، این مرکز زیر نظر وزارت علوم می باشد، افزود: جامعه المصطفی تلفیقی از دانشگاه و سنت حوزوی است و تعداد ۴۲۰ طلبه در آن مشغول تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین قنبری در خصوص اساتید این مجتمع نیز گفت: این مجتمع یک مجتمع تقریبی است که اساتید آن از مذاهب مختلف بوده و در رشته های فقه اصول، علوم قرآن و حدیث، حقوق فلسفه و عرفان و ادبیات فارسی در مقاطع مختلف تحصیلی در علوم انسانی و دینی تدریس و فعالیت میکنند.
وی با تاکید براینکه، در آینده بنا داریم مقدمات تحصیل بیش از ۳۰۰۰ طلبه را فراهم نماییم، افزود: با توجه به فضای فیزیکی این مجتمع در کمال آرامش آمادگی پذیرایی از طلاب مذاهب گوناگون هستیم تا طبق مذهب خودشان در این مکان به تحصیل علوم دینی بپردازند.
وی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم برگزاری اینطور نشستها منشاء خیر و برکت و ایجاد روابط حسنه و تخصصی بین دو کشور باشد.

0 [1]
0 [1]