- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان در خطبه های نمازجمعه:در مصرف آب خانگی و کشاورزی صرفه‌جویی کنیم تا با بحران کم آبی مواجه نشویم

البرز گلستان/ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه گرگان اظهار داشت: دوشنبه هفته آینده هشتم شوال است، در ۹۴ سال قبل آل سعود در چنین روزی قبور ائمه بقیع را با خاک یکسان کردند و علتی که برای این کار آوردند این بود که برای توحید این کار را انجام داده‌اند.

امام جمعه گرگان افزود: آل سعود علاوه بر اینکه حرم ائمه بقیع را با خاک یکسان کردند به دنبال تخریب حرم مطهر پیامبر اکرم (ص) هم بودند اما اعتراض شدید مسلمانان مانع از این کار آن‌ها شد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: آل سعود با بهانه توحید این تخریب‌ها را انجام می‌دادند اما در حقیقت می‌خواستند آثار اسلامی را از بین ببرند و کاملا نابود کنند تا نامی از اسلام باقی نماند.

امام جمعه گرگان افزود: ۱۲ تیر سال ۶۷ ، روزی است که آمریکایی‌ها در خلیج فارس جنایت کم‌نظیری انجام دادند و هواپیمای مسافربری ایران را در فراز دریا با دو موشک مورد هدف قرار دادند و سبب به شهادت رسیدن ۲۰۸ نفر شدند.

وی گفت: این دو موشک از ناو جنگی آمریکایی شلیک شد و بهانه آمریکایی‌ها این بود که فکر می‌کردند این هواپیما جنگی بوده و قصد داشته ناو آمریکایی را مورد تهاجم قرار دهد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: در اطلاعات به دست آمده مشخص شدند آمریکایی‌ها از ابتدا می‌دانستند هواپیمای ایرانی مسافربری بوده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند مدافع حقوق بشر هستند اما این چنین فعالیت‌هایی مخالف حقوق بشر بوده و با آن در تضاد است.

وی تصریح کرد: وقتی دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا را تسخیر کردند مدارک کشف شده حاکی از آن بود که آمریکایی‌ها از روز نخست به دنبال بر هم زدن آرامش کشور بودند.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: حقوق بشر و دموکراسی آمریکا بهانه‌ای برای رسیدن به منافع رژیم آمریکاست، رژیمی که لایه‌های صهوینیستی به شدت در آن فعال است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه آمریکایی‌ها مدعی هستند ایران نباید بنیه دفاعی خود را تقویت کند، تصریح کرد: آیا واقعا در چنین دنیایی که ظالم‌‌هایی مانند آمریکا در آن وجود دارد، می‌شود کاری انجام نداد و دست روی دست گذاشت؟

وی گفت: با بررسی جنایاتی که در دنیا رخ داده به این نتیجه می‌رسیم که در همه این جنایات رد پایی از آمریکا وجود دارد و ما به عنوان ملتی انقلابی و با دستور قرآن مکلف هستیم خود را تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: با توجه به گرمی هوا و مصرف بیش از حد آب باید حتما در مصرف آب خانگی و کشاورزی صرفه‌جویی کنیم تا با بحران کم آبی مواجه نشویم چرا که ممکن است در آینده زمین‌های کشاورزی ما در اثر کم آبی به شوره‌زار تبدیل شود.

آیت الله نورمفیدی همچنین در خطبه نخست اظهار کرد: حضرت علی (ع) در خطبه ۱۷۷ نهج البلاغه به افرادی که دلبسته دنیا هستند اشاره می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن در آیات متعدد می فرماید زندگی دنیا بازیچه و سرگرم کننده است، افزود: دنیا مطاع دروغ و فریب است و کسی که چشم به دنیا دوخته است غرق در دنیا می‌شود.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: انبیاء هم در دنیا زندگی می‌‌کردند اما وابسته به دنیا نبودند چراکه دنیاداری جز دنیاخواری چیزی ندارد.

0 [1]
0 [1]