- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

نصیبی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای گلستان ازکاشت درخت گیاهان مثمردر حیاط منزل متقاضی، برای صدور پایان‎کار پروانه ساختمان‎های روستایی خبرداد

البرز گلستان/مهندس علی نصیبی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان گلستان  با بیان اینکه ۱۸۵ پروژه از محل بند “و” به دهیاری‎های استان گلستان واگذار شده بود، یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد این پروژه‎ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار برای ۴ روستای شاکوهی‎سفلی بخش مرکزی گرگان، محمدآبادکتول شهرستان علی آبادکتول، روستای فارسیان بخش مرکزی گالیکش، روستای گچی‎سوی بخش مرکزی کلاله از سازمان شهرداری‎ و دهیاری‎ها اعتبار برای زیرساخت‎های گردشگری آن دریافت کردیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان گلستان با بیان اینکه امسال در تلاش هستیم برای ۶ روستای هدف گردشگری استان اعتبار جذب کنیم، گفت:  در سال ۱۳۹۵ بازده‎ای بهتری نسبت به سال ۱۳۹۴ در مورد پروژه‎های مشارکتی بنیادمسکن در روستاها داشتیم.

نصیبی از محل جرائم رانندگی برای روستاهای استان اعتبار اختصاص داده شد، افزود: این اعتبارات در سال ۱۳۹۴ هزینه تجهیزات ترافیکی که عمدتا رنگ‎آمیزی خط‎کشی معابر بود، شد و در سال ۱۳۹۵ برای رفع نقاط حادثه‌خیز روستاها با همکاری اداره کل بنیاد روستایی مسکن پروژه تعریف کردیم.

وی با بیان اینکه تفاهم‎نامه‎ای برای ایجاد خانه بهداشت روستایی منعقد شده، افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری این مهم هستیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان گلستان تاکید کرد: بازسازی خانه بهداشت و کنار گذاشتن خانه‎های بهداشت استیجاری در این طرح دنبال می‎شود.

نصیبی با بیان اینکه یکی از الزامات ما کاهش بودجه جاری دهیاری‎ها است، افزود: بسیاری از پول‎هایی که به حساب دهیاری‎ها واریز می‎شد به مسائل جاری صرف می‎شد و ما تلاش کردیم هزینه‎های جاری کمتر از ۴۰ درصد باشد.

وی به نظام‎مند کردن پسماند روستایی اشاره کرد و تاکید کرد:  زباله‎های روستایی باید به سازمان پسماند استان انتقال پیدا کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای گلستان با بیان اینکه صدور پروانه ساختمان در قبال کاشت درختان مثمر انجام شود، افزود: برای صدور پایان‎کار پروانه ساختمان‎ها روستایی نیاز است که در حیاط منزل فرد درخت گیاهان مثمر کاشته شود.

نصیبی با بیان اینکه ۵۰ جشنوار فرهنگ و اقتصاد روستا در فروردین و اردیبهشت ماه برگزار شد، افزود: ۱۵ محفل انس با قرآن در روستاها در ماه مبارک رمضان برگزار کردیم.

وی تاکید کرد: از محل جرائم رانندگی در سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان جذب شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان گلستان تاکید کرد: در بحث فرهنگ روستایی به صورت جدی ورود پیدا نشده بود و در جهت معرفی فرهنگ اصلی روستایی، معرفی توان اقتصادی روستا و معرفی جاذبه‎های گردشگری روستایی تلاش کردیم.

نصیبی با بیان اینکه طرح ۱۴ روستای بدون بیکار در استان گلستان در سال ۱۳۹۶ انجام خواهد شد، افزود: روستاهایی در استان گلستان تحت عنوان “روستای کارآفرین” مطرح هستند و در این روستاها به دنبال این هستیم که مزیت‎های هر روستا را مشخص کنیم و سپس به دنبال تسهیل مجوزات مورد نیاز روستاهایی کارآفرین اقدام کنیم.

وی یادآور شد: ۴۲۰ هزار نفر روستایی استان گلستان در سال ۱۳۹۰ در مناطق محروم زندگی می‎کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان گلستان بیان داشت:بوم‎گردی و طبیعت‎گردی، صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و خدمات  در صنعت را در روستاهای استان گلستان دنبال می‎کنیم.

وی افزود: پروژه معابر و پیاده روها، جمع آوری آب‎های سطحی و ایجاد مکان‎های تفریحی را در روستاهای سطح استان گلستان دنبال می‎کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان گلستان خاطرنشان کرد: ۵۴۰ پروژه از محل اعتبارات دهیاری‎ها در سطح روستاهای استان گلستان اجرا شده است./تسنیم

0 [1]
0 [1]