مهندس محبوبی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان ازعملیات اجرایی چهار بانده کردن محورآق قلا-اینچه برون خبرداد

عملیات اجرایی چهار بانده کردن محورآق قلا-اینچه برون آغاز شد: » اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

البرز گلستان/سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی تعریض و چهار بانده کردن محور آق قلا-اینچه برون بر طول ۱۰ کیلومتر از اعتبارات ماده۳۶(استانی) خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان: مهندس حسین محبوبی در دیدار با نبی الله هزار جریبی نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی وضمیر فرماندار شهرستان آق قلا بیان داشت فاز اول پروژه چهار بانده کردن محور آق قلا-اینچه برون حد فاصل آق قلا سه راهی انبار الوم آغاز شده و پیمانکار مربوط در حال تجهیز کارگاه می باشد.

وی طول محور را ۱۰ کیلومتر و اعتبار در نظر گرفته شده این پروژه  جهت زیرسازی و اجرای ابنیه فنی آنرا  ۱۱ میلیارد تومان عنوان نمود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در این خصوص ادامه داد: وجود پایانه مرزی اینچه برون و راه آهن سراسری کشور و اتصال به کشورهای آسیای میانه و برنامه ریزی استان برای ایجاد بندر خشک از عمده دلایل تعریض این محور می باشد.

وی افزود: افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات، دسترسی آسان به مرز و ارتقاء رونق اقتصادی این بخش ازدیگر اهداف اجرایی این پروژه است.

محبوبی اضافه نمود:  به دلیل اهمیت موضوع ، اجرای پروژه تعریض و احداث جاده اصلی عریض گنبد به اینچه برون از طریق محور نفت نیز در برنامه این اداره کل می باشدکه از محل تبصره ۳۶ و در قالب پروژه فوق تحت عنوان بهسازی محور آق قلا – اینچه برون – گنبد هم آغاز شده است .

این مقام مسئول در این نشست افزود: تا کنون اقدامات خوبی در محورهای حوزه شهرستان انجام شده که می توان به اجرای روکش آسفالت در راههای اصلی و روستایی این شهرستان در سالهای ۹۴و۹۵ اشاره کرد.

تامین زمین جهت احداث دانشگاه آزاد اسلامی واحد آق قلا و تسریع در عملیات اجرایی تقاطع آق قلا- اینچه برون و بندر ترکمن از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۵:۵۲ ق.ظ

دیدگاه