- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه درگلستان در دیدار با مدیر کل زندانهای استان:تبدیل مجازات زندان به کارهای مفید اجتماعی در مردم تأثیر مثبت خواهد گذاشت

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با مدیر کل و کارکنان اداره کل زندان‌ها ی استان اظهار کرد: امیدوارم به‌روزی برسیم که یا هیچ زندانی نداشته باشیم و یا تعداد زندانیان ما به تعداد اندکی برسند، چراکه جامعه آرمانی ما جامعه‌ای است که جرم و زندانی در آن وجود نداشته باشد.

وی افزود: اگر ما برای یک انسان حیات طیبه درست کنیم، مثل این است که برای همه انسان‌ها این کار را کرده‌ایم چراکه نجات یک انسان همانند نجات همه انسان‌هاست.

امام‌جمعه گرگان گفت: روح حاکم بر زندان به‌گونه‌ای است که مسئولین باید به سمت احیای زندانیان حرکت کنند، گرچه بسیاری از زندانیان گناهان بزرگی مرتکب نشده‌اند و برای برخی مسائل به زندان راه‌یافته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: کارهای فرهنگی می‌تواند در تغییر بنیادین فرد زندانی تأثیرگذار باشد ازاین‌رو باید کارهای حساب‌شده‌ای مانند آشنایی با قرآن در زندان برای افراد رخ دهد.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: بهتر است برای برخی از جرم‌ها به‌جای زندان مجازات دیگری در نظر گرفته شود که آثار بیشتر و بهتری هم برای جامعه داشته باشد همانند مجازات کاشت درخت در جاده که چندی پیش از سوی دادگستری گلستان صادر شد.

امام‌جمعه گرگان افزود: ازآنجایی‌که هدف زندان اصلاح است، این‌گونه مجازات و تبدیل مجازات زندان به کارهای مفید اجتماعی در مردم تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

وی با تأکید بر اخلاق و رفتار خوب با زندانیان گفت: اخلاق و برخورد خوب با زندانی نقش مهمی در روحیه زندانی خواهد داشت چراکه اگر زندانی زندانبان خود را دارای سعه‌صدر ببیند قطعاً در اخلاق خوب وی منشأ اثر خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان خطاب به روحانیون مرتبط با زندانیان اظهار کرد: روحانیون و علما در برخورد با زندانیان تلاش کنند آن‌ها را به‌سوی خود جذب کنند چراکه بسیاری از این زندانیان ذاتاً خوب هستند و با افراد جانی و جنایتکاران حرفه‌ای تفاوت دارند.

آیت‌الله نور مفیدی در پایان گفت: محبوب‌ترین انسان هادر نزد خداوند افرادی هستند که نسبت به مردم مهربان‌تر باشند چراکه مردم خانواده خدا هستند.

0 [1]
0 [1]