حسین پورمدیر کل کمیته امداد امام گلستان:با ایجاد ۲۸۰۰شغل برای مددجویان استان با استفاده از تسهیلات کمیته امدادموجب خروج آنان از پوشش این نهاد شد

البرز گلستان/مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (رضوان ا.. تعالی علیه ) گلستان از ایجاد اشتغال ۲۸۰۰ نفری برای مددجویان استان خبر داد و گفت: ایجاد اشتغال برای ۴۰۰۰ مددجو را از طریق آموزش و ارائه تسهیلات در دستور کار امسال خود قرار داده ایم.
امان الله حسین پور در حاشیه آیین تجلیل از خیّرین شهرستان علی آباد کتول، در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی بیان کرد: ۱۰۶ هزار نفر درگلستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (رضوان ا.. تعالی علیه ) قرار دارند که اگر چه این آمار بالا خوشایند نیست، اما به دلیل مشکلاتی همچون اعتیاد، کشاورزی های خرد سنتی و مشکلات نظام بیمه ای همواره شاهد ضعف اقتصادی برخی خانواده ها هستیم که نیازمند حمایت هستند.
وی با اشاره به رتبه نخست اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (رضوان ا.. تعالی علیه ) در استان گلستان، گفت: سال گذشته ۲۸۰۰ مددجو با استفاده از تسهیلات کمیته امداد برای خود شغل ایجاده کرده و از پوشش این نهاد خارج شدند.
حسین پور با بیان اینکه ۵۱ هزار خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، تصریح کرد: بر اساس نظر سنجی ها، بیش از ۵۰ درصد افراد تحت پوشش توان کار دارند که هدف ما آموزش رایگان، ارایه تسهیلات و توانمندسازی این مددجویان برای اشتغالزایی و خودکفا شدن آنهاست.
وی افزود: در همین راستا ۵ هزار و ۵۰۰ خانواده در سال ۹۵ با بهره گیری از آموزش های فنی و حرفه ای کمیته امداد امام (رضوان ا.. تعالی علیه ) در استان گلستان توانمندسازی شدند که امسال به دنبال اشتغالزایی و خودکفا شدن آن ها هستیم.
تحویل ۱۳۰۰ باب مسکن به مددجویان
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (رضوان ا.. تعالی علیه ) در استان گلستان در بخش دیگری از این گفت و گو به طرح مسکن این نهاد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۳۰۰ خانوار صاحب مسکن شدند و ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار دیگر هنوز نیازمند مسکن هستند که برآورد ما در سال جدید افزیش حدود یک و نیم برابری (نسبت به سال گذشته) ساخت مسکن برای مددجویان است.
۱۲۷۰ یتیم، حامی دارند
وی در ادامه همچنین با تاکید بر اینکه خداوند در دست گیری از یتیمان برکت نهاده است، اظهار کرد: ۶ هزار یتیم در حال حاضر تحت پوشش کمیته امداد امام (رضوان ا.. تعالی علیه ) در استان هستند که حدود ۱۲۷۰ نفر از آن ها حامی دارند و امیدواریم بقیه ایتام هم با حمایت خیّرین سامان بیشتری بگیرند.
حمایت ۳۸ میلیارد تومانی خیّران در سال ۹۵
حسین پور با اشاره به گردش مالی ۱۵۰ میلیارد تومانی کمیته امداد امام (رضوان ا.. تعالی علیه ) استان گلستان، گفت: خیّرین در سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند و برآورد ما از حمایت این بزرگواران در سال جاری، حدود ۵۰ میلیارد تومان است.
مدیر کل کیته امداد امام خمینی (رضوان ا.. تعالی علیه ) در استان گلستان با قدردانی از همراهی خیّرین در پیشبرد اهداف کمیته امداد امام خمینی (رضوان ا.. تعالی علیه ) تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶ هزار نفر زیر پوشش بیمه ی درمانی کمیته امام امام در استان قرار دارند که در رفع هزینه های درمانی کمک بزرگی به آن ها شده است.
حسین پور درباره وضعیت جهیزیه نوعروسان نیز گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ نوعروس در صف جهیزیه و ۴۰۰۰ نفر نیز در نوبت وام کارگشایی بودند، که همه این این موارد پرداخت و لیست درخواست ها به روز رسانی شد.
مدیر کل کیته امداد امام خمینی (رضوان ا.. تعالی علیه ) در استان گلستان در پایان گفت: همه ی خدمات این نهاد مقدس به نیازمندان با کمک و همراهی خیّرین و نیکوکاران مُیّسر شده است و در ادامه راه نیز ما همچنان دست یاری از این بزرگواران می طلبیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۵ ق.ظ

دیدگاه