سردار جاویدان فرمانده انتظامی گلستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق ساحلی و گردشگری استان خبر داد

البرز گلستان/به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “علی اکبر جاویدان” در بازدید از طرح سالم سازی دریا در شهرستان بندرگز، استان گلستان را از استان های پر تردد و مسافر خیز کشور عنوان و تصریح کرد: گلستان به دلیل دارا بودن سواحل زیبای دریا و مناطق تفریحی و گردشگری امروزه به عنوان یکی از استان های مهم مقصد سفر تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه های جذب گردشگر در جامعه تامین امنیت مسافران است، گفت: امنیت مناطق تفریحی و گردشگری جز با همکاری و مشارکت خود مردم تامین نخواهد شد.

فرمانده انتظامی گلستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق ساحلی و همچنین مناطق گردشگری استان خبر داد و گفت: همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق گردشگری آغاز شد.

وی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری و کاهش جرایم و آسیب ها و فراهم کردن فضای امن برای مسافران و گردشگران عنوان و تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد با بهره گیری از ظرفیت های درون و برون سازمانی زمینه را برای تسهیل در اجرای ماموریت از سوی رده های حاضر در طرح و پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی فراهم کنیم.

سردار جاویدان با تاکید بر جلب مشارکت و حمایت مراکز برون سازمانی از مجریان طرح تصریح کرد: همه سازمان ها و نهاد های متولی بایستی در ارتقاء سطح آگاهی مسافران نسبت به جرایم، معضلات و آسیب های اجتماعی تلاش کنند.

وی تقویت فضای اسلامی و معنوی در سواحل دریا و تفرجگاه و مناطق گردشگری را از مهمترین اهداف پلیس در اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: مسافران بایستی موازین شرعی و اخلاقی را در مناطق گردشگری رعایت کنند.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به استقرار ایستگاه های پلیس در مناطق گردشگری به منظور تامین امنیت مسافران خاطر نشان کرد: طرح سالم سازی دریا از ۲۱ خرداد آغاز و تا سوم مهر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در این طرح از ظرفیت پلیس افتخاری و نیروی مقاومت بسیج نیز استفاده خواهد شد.

سردار جاویدان به رویکرد فرهنگی و اجتماعی پلیس در اجرای طرح سالم سازی دریا اشاره کرد و گفت: رویکرد پلیس جامعه محور رویکرد اجتماعی است از این رو توجه به اعتقادات و باورهای دینی و ارزش های اسلامی مبنای ماموریت های پلیس جامعه محور است.

فرمانده انتظامی گلستان در پایان ضمن تاکید بر رعایت هنجار و ارزش های اسلامی و اخلاقی از سوی مسافران یادآور شد، کسانی که موازین اسلامی و اخلاقی را رعایت نکنند با برخورد قانونی پلیس مواجهه خواهند شد.#

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۴:۴۸ ب.ظ

دیدگاه