عامری رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان: تروریسمی که اکنون در منطقه شاهد جنایات آن هستیم محصول سیاست های دوگانه غرب در قبال گروه های تروریستی است

عامری رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان: سرچشمه توهمات داعش برگرفته از افکار فرقه وهابیت است

البرز گلستان/?به گزارش روابط عمومی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل عامری، در ادامه توضیحات خود درباره حمله تروریستی به ایران در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دست تروریست های منافق، عناصر مزدور و شرور شاهد ترورها و بمب گذاری های و جنایات مکرری بود.

?وی بیان کرد: تروریسم لجام گسیخته دست پرورده غرب، امروز تلاش کرد هنر خود را که جنایت و آدمکشی است، به نمایش بگذارد. آنان در سوریه و عراق با شکست و خواری از لانه های کثیف خود بیرون کشیده شده اند و مذبوحانه می کوشند تا شکست و ناکامی های خود را در جای دیگری جبران کنند.

?حجت الاسلام عامری اظهار کرد: تروریسمی که اکنون در منطقه شاهد جنایات آن هستیم محصول سیاست های دوگانه غرب در قبال گروه های تروریستی است که با ظهور پدیده های جدیدی با عناوینی همچون «القاعده» و «داعش» آشکارتر شده است.

?وی گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا با کمک عربستان در یک طرح حساب شده با حمایت و ترویج افراط گرایی، درحال ناامن کردن منطقه هستند تا به اهداف شوم خود دست یابند. عربستان سعودی برای پشتیبانی از ایدئولوژی وهابیت میلیاردها دلار در سراسر جهان سرمایه گذاری کرده و این سرمایه گذاری ها منتج به ایجاد گروه های گوناگون تکفیری در منطقه غرب آسیا شده است.

?رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان در خصوص ظهور داعش و نتیجه دخالت غرب و حمایت عربستان سعودی افزود: «بن رینولدز» نویسنده و تحلیگر آمریکایی درباره نحوه ظهور داعش معتقد است که گروه‌های تروریست مانند داعش به طور مداوم با مداخلات غرب در منطقه غرب آسیا و نفوذ بازیگران منطقه ای مانند عربستان سعودی مورد حمایت قرار گرفتند.

?وی اظهار کرد: روزنامه دیلی میل در این زمینه می نویسد که شباهت رفتارهای عربستان و داعش در منطقه از سوریه و عراق تا یمن گویای آن است که تنها تفاوت عربستان و گروه تروریستی داعش رنگ لباس آن‌ها است و حکومت آل‌سعود، «داعش سفید» است.

?حجت الاسلام عامری تصریح کرد: امروز همه می دانند که سرچشمه توهمات گروه تروریستی داعش برگرفته از افکار فرقه وهابیت است. فتواهایی که چهره اسلام را در جهان خدشه دار کرده و هزاران نفر از مسلمانان را در سوریه، عراق، یمن و سایر کشورهای اسلامی به خاک و خون کشیده است از همین فرقه است.

?وی گفت: برخی محافل خبری و سیاسی این تحرکات را به منزله شروع فصل جدیدی از رویارویی آمریکا با ایران با استفاده از نقش آفرینی برخی کشورهای عربی منطقه ارزیابی می کنند. خط مشی کلی، جهانی و منطقه ای در این باره به ویژه پس از اجلاس ریاض و نیز پس از سخنرانی صریح محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی درباره لزوم انتقال نا امنی ها به داخل ایران ترسیم شده است.

?رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان افزود: این جنایت های تروریستی بی شک برعزم ایران در مبارزه با تروریسم می افزاید و جمهوری اسلامی ایران همچنان در راه نابودی تروریسم پیشرو باقی خواهد ماند و در مبارزه با محورهای پیدا و پنهان تروریسم بیش از پیش ایفای نقش خواهد کرد.

?وی در خصوص اینکه چرا تروریست ها مجلس و حرم امام خمینی (ره) را انتخاب کردند، اظهار کرد: در قرائت سعودی از اسلام هم «زیارت» مردود است و هم «قانون گذاری» به دست بشر به جای استخراج همه مقررات از قرآن مجید، که ممکن است این موضوع باعث شده باشد تا مزدوران آنها این دو نماد را هدف قرار داده باشند.

?حجت الاسلام عامری تصریح کرد: تروریسم دو جلوه دارد یکی ترور شخصیت های تأثیرگذار سیاسی و دیگری «ارهاب» به قصد ارعاب و ترساندن عامه مردم و اعلام حضور که در حالت دوم شخصیت خاصی هدف نیست تروریست ها چند مرکز را هدف قرار می دهند.

?وی با اشاره به اینکه ساختمان مجلس و حرم امام هم به لحاظ نمادین حایز اهمیت هستند و هم توجه رسانه ای به آنها زیاد است، گفت: این سازه ها هر دو پس از انقلاب ساخته شده اند که نمادهای جمهوری اسلامی و ساختار حکومتی ایران به را به همراه دارند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۲۹ ب.ظ

دیدگاه