آشنایی با مدیران موفق در گلستان/آذری مدیر کل فرودگاههای استان:دلیل اصلی افزایش پروازها در فرودگاه گرگان، برقراری مسیرهای جدید پروازی بوده است که به عنوان اولین هدف من در فرودگاه گرگان مد نظر قرار داشت

 

البرز گلستان/نخستین برنامه “کارنامه آقای مدیر” در سال ۱۳۹۶ با حضور گروه خبری روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اداره‌کل فرودگا‌های استان گلستان کلید خورد.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رامین آذری(مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان) در این برنامه به سوالات خبرنگار «کارنامه آقای مدیر» پاسخ داد.

در این گفتمان که حدود ۹۰ دقیقه به درازا انجامید، از موضوعات قابل توجهی مانند راز افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی پروازهای فرودگاه گلستان، سرنوشت پروازهای فرودگاه کلاله و تصمیم نهایی گرفته شده برای رفع چالش اصلی فرودگاه گرگان سخن به میان آمد.

در ادامه، اهم سخنان رامین آذری را با هم می‌خوانیم و البته کلیپی از این سخنان آماده شده است که به زودی در کانال شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به نشانی @airportnews قرار داده می‌شود. همچنین مشروح این گفت‌وگو در پرتال شرکت و گزارش تصویری آن در بخش گالری تصویر بارگذاری خواهد شد.

  • قطعا فرودگاه کلاله جزئی از اداره کل فرودگاه‌های استان گلستان است و ما گرگان و کلاله را با یک چشم می‌بینیم و این را می‌شود از اعتباراتی که در سال ۹۵ به کلاله اختصاص دادیم، فهمید.
  • متاسفانه کمبود فضای ترمینالی، بزرگترین مشکل و چالش ماست. حدود ۴۵۰۰ مترمربع فضای ترمینالی در اختیار داریم که به طور مشترک برای سالن عمومی داخلی و خارجی و ترانزیت داخلی و خارجی و ورودی داخلی و خارجی از آن استفاده می‌شود. این موضوع در زمان پروازهای خارجی مشکلات زیادی را به خصوص در سالن عمومی برای مسافران ایجاد می کند که بزرگترین چالش ماست.
  • سعی ما بر این است که تا پیش از پایان سال ۹۶ پروژه ساخت ترمینال جدید به بهره‌برداری برسد و در نوروز سال ۹۷ با فضای بهتر و مناسب‌تری در خدمت مردم عزیز استان گلستان و سایر هموطنانمان باشیم.
  • خوشحالیم که توانسته‌ایم با افزایش پروازها، در زمینه حمل و نقل استان پررنگ‌تر ظاهر شویم و زمینه توسعه استان را فراهم آوریم که در نهایت سود و منفعت این کار برای مردم منطقه و استان خواهد بود و این برای ما بهترین نتیجه است.
  • در پاسخ به این سوال که “فکر می‌کردید در ۳۷ سالگی مدیرکل شوید ؟” باید بگویم که من همیشه و در همه مسئولیت‌هایم، نهایت سعی و تلاش خود را کرده‌ام و زیاد به نتیجه و سایر جنبه‌های آن فکر نکرده‌ام.
  • همواره یکی از خواسته‌های اصلی مسئولان و مردم استان، تجهیز صنعت هوانوردی به ویژه نصب دستگاه کمک ناوبری ILS در فرودگاه گرگان بوده که این کار مهم با حمایت‌های مدیرعامل شرکت، پیش رفته و اکنون این دستگاه به فرودگاه گرگان تخصیص یافته است. از آذر ماه سال گذشته عملیات عمرانی نصب دستگاه ILS و DVOR را شروع کردیم و طی دو و نیم ماه با اعتباری معادل ۳۳۰ میلیون تومان آن را به نتیجه رساندیم. اکنون این دستگاه به طور کامل در فرودگاه گرگان نصب شده است و افتتاح نهایی آن پس از تنظیم و تست فلایت چک احتمالا در شهریور ماه انجام خواهد شد.
  • دلیل اصلی افزایش پروازها در فرودگاه گرگان، برقراری مسیرهای جدید پروازی بوده است که به عنوان اولین هدف من در فرودگاه گرگان مد نظر قرار داشت. در واقع، برای دستیابی به این هدف از یک هفته پیش از معارفه‌ام به عنوان مدیرکل استان، برنامه ‌ریزی کرده بودم!
  • اگر بخواهم در یک جمله و به صورت کلی راز موفقیتم را بیان کنم، باید بگویم که “تجربیات فرودگاه مهرآباد به من خیلی کمک کرد”.
  • از نظر منِ فرودگاهی و مدیرکل، فرودگاه کلاله عملیاتی است. ما تمام تجهیزات و پرسنل مورد نیاز برای عملیاتی شدن فرودگاه کلاله را در فرودگاه کلاله داریم، همانطوری که الان هم پروازهای تفریحی و آموزشی در این فرودگاه نشست و برخاست می‌کنند. مثلا همین چند روز گذشته ما عملیات چتربازی را در فرودگاه کلاله داشتیم. ما برای اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه کلاله هیچ مشکلی نداریم.
  • اگر همین الان بودجه کافی با مبلغ خوبی در اختیار من قرار داده بشود، نخستین کاری که می‌کنم، غیر از تکمیل ترمینال جدید، قطعا توسعه اپرون و تاکسی‌وی موازی خواهد بود، چرا که با بهره‌برداری از ترمینال جدید، نیاز به توسعه اپرون احساس خواهد شد. علاوه بر آن، اکنون برخی روزها که با ترافیک پروازی مواجه می‌شویم، مشکلاتی را در پذیرش هواپیما در اپرون داریم. ما بعضی روزها پنج پرواز را در سه استند و جایگاه، پارک می‌کنیم که زیاد استاندارد و ایمن نیست.
  • دوست دارم در پایان زمان حضورم در این اداره‌کل، رضایتمندی مردم استان را ببینم و کارنامه‌ای را داشته باشم که بعد از من، نام نیک از من در فرودگاه و استان به یادگار بماند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۳:۵۹ ب.ظ

دیدگاه