عامری رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گلستان: حضرت علی (ع) برای حفظ اسلام از حکومت کناره گیری کرد

۱️⃣ بخش اول:
? رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گلستان:
✅ حضرت علی (ع) برای حفظ اسلام از حکومت کناره گیری کرد

البرز گلستان/?رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان گفت: عواملی همچون ظرورت بر حفظ اسلام، عزت مسلمین و یک پارچیگی امت اسلام و جلو گیری از ایجاد زمینه انحراف باعث شده بود تا امیر المومنان علی(ع) از حکومت کناره گیری کند.

?به گزارش روابط عمومی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل عامری، در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: حضرت علی (ع) در روز جمعه ۱۳ ماه رجب و ۳۰ سال پس از عام الفیل، از بانوی به نام فاطمه دختر اسد، در کعبه زاده شد، پدر او ابو طالب، بزرگ مکه و رئیس بنی هاشم بود. امیر امومنان علی (ع) پس از ۳۰ سال ولادت حضرت محمد (ص) پا به عرصه گیتی نهاده که از آغاز زندگی از لطف و مهربانی ایشان بهره مند شد.

?رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان گفت: طهارت نفسانی علی و پرورش او در دامن پیامبر (ص) سبب شد تا از دوران کودکی با دیده نافذ و گوش شنوای خود چیزهایی را ببیند و صداهایی را بشنود که برای مردم عادی غیر ممکن بود.

?وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) بعد از بعثت پیامبر اکرم (ص) ۱۰ ساله بود که ایمان آورد و افتخار سبقت در پذیرش اسلام را به خود اختصاص داد، افزود: آن حضرت می فرماید من بنده خدا و برادر رسول خدا ۷ سال زودتر از سایر مردم به ایشان ایمان آوردم و اولین کسی هستم که با رسول خدا (ص) نماز گذاردم.

?حجت الاسلام عامری اظهار کرد: برای مطالعه این بیانات می توان به خطبه ۲۳۸ صفحه ۸۱۱ و خطبه ۱۳۱ صفحه ۴۰۷ نهج البلاغه فیض الاسلام می توان مراجعه کرد.

?وی در خصوص ۲۳ سال فداکاری این حضرت، تصریح کرد: حضرت علی(ع) پس از بعثت پیامبر اکرم (ص) مدت ۲۳ سال در کنار پیامبر بود و فعالیت های را انجام داد که به عنوان بازوی پرتوان پیامبر محسوب شد.

?رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان گفت: این حضرت با تمام وجود به دفاع از آرمان و اهداف عالی پیامبر اسلام پرداخت و در سخت ترین لحظات با ایثار و از خود گذشتگی به یاری پیامبر شتافت که از این رهگذر افتخار هایی بسیار نائل آمد.

?وی در خصوص ۲۵ سال سکوت تلخ امام علی (ص)، افزود: پس از رحلت پیامبر اکرم صداقت، پاکی و امتیاز هایی همانند سبقت در پذیرش اسلام، وصی و برادر پیامبر بودن، حدیث منزلت، ثقلین، غدیر و غیره به بحث فراموشی سپرده شد و نیرنگ، فریب، کتمان حقایق، تحریف و زور چهره پیدا کرد.

?حجت الاسلام عامری با بیان اینکه با از دست دادن پیامبر(ص) غمی بزرگ بر جان دلسوزان و پیشگامان نهضت اسلامی نشست و این موضوع باعث شد تا آل رسول مجبور به سکوت و کنار گیری شوند، اظهار کرد: عواملی همچون ظرورت بر حفظ اسلام، عزت مسلمین و یک پارچیگی امت اسلام و جلو گیری از ایجاد زمینه انحراف باعث شده بود تا امیر مومنان علی(ع) از حکومت کناره گیری کند.

?وی تصریح کرد: بی نتیجه ماندن رهنمودهای آن حضرت برای دعوت مردم به سوی حق، برخوردار نبودن از امکانات و قدرت کافی برای باز پس گیری خلافت از دیگر عوامل کناره گیری این حضرت بود.
◀️ پایان بخش اول. ادامه دارد…

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۹ ب.ظ

دیدگاه