آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان:لازم می دانم از نیروهای امنیتی، سربازان گمنام امام زمان و نیروهای سپاه تشکر کنم

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان، با قرائت خطبه ۱۷۷ نهج البلاغه اظهار کرد: در این خطبه شهادت به حقانیت ذات اقدس الهی ذکر شده است. خدا شبیه و مثل و مانند ندارد. باید به این نکته توجه کرد که ذات اقدس الهی بی نهایت است.

وی افزود: امیرالمومنین (ع) می فرمایند که خداوند مثل و مانند ندارد زیرا اگر خدا محدود بود، دومی و مانند هم داشت. مانند دریا که تعداد زیادی دریا در زمین وجود دارد اما اگر کره زمین را آب فرا گرفته بود دیگر دریای دومی نداشتیم. پس اگر چیزی شبیه و مثل پیدا می کند به دلیل محدودیت است.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: خدای متعال برای راه و زندگی انسان ها راه و روشی به نام دین تعیین کرده است. ممکن است راز خیلی از مخلوقات خدا برای ما معین نباشد. این که خدا فیل، مورچه یا درندگان را برای چه آفریده است؟ مگر انسان می تواند بر همه چیز احاطه پیدا کند. هر کدام از این ها در آفرینش هدفی دارند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من یکی از نعمت های بزرگ بهشت این است که انسان در آن جا راکد نمی ماند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: بهشت اگر نعمت های ظاهری و مادی باشد برای انسان خستگی می آورد.

وی بیان کرد: از کلام امیرالمومنین (ع) این معنا احساس می شود که ما باید تا می توانیم توحید خود را پاک و صاف کنیم. توحید فقط شهادت زبانی نیست، حقیقت توحید باید در وجود ما تحقق پیدا کند. این عبادات برای این است که توحید تقویت شود. فلسفه اساسی روزه ماه رمضان این است که هر تکلیفی که باشد حتی سخت، چون خدا دستور داده عمل می کنم.

آیت الله نورمفیدی در خطبه های دوم هم با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)، خاطرنشان کرد: امیدواریم با ارتباط بیشتر با خاندان پیغمبر، اخلاق، رفتار گفتار و ایمان ما روز به روز کاملتر بشود. پیامبر (ص) و امامان الگو و اسوه ما هستند. امام یعنی کسی که در زندگی ما ایفای نقش می کند و رفتار و گفتار ما رنگ آن ها را می گیرد.

وی ادامه داد: فلسفه اساسی امامت فقط عزاداری یا تبریک ولادت نیست بلکه قسمت آخر این فلسفه است. امیدوارم امام مجتبی (ع) برای ما پیشوا، مقتدا و الگو باشد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شب های قدر، گفت: خداوند زمان هایی را قرار داده که بندگان خدا بتوانند به ملکوت والا راه پیدا کنند. یکی از فلسفه های شب قدر این است که در محافل مذهبی حاضر شویم و با دعا و مناجات و توسل به ائمه معصومین به خدا نزدیک شویم و در این محفل آن چرا که می خواهیم از خدا بگیریم.

وی بیان کرد: امام زین العابدین (ع) در دعای ابوحمزه می گویند که خداوندا خودت خواستی که از تو بخواهیم. شب های قدر فرصتی برای درخواست از خدا است و بدا به حال آن هایی که در شب های قدر به بی تفاوتی می گذرانند.

وی اضافه کرد: باید در شب های قدر استغفار کنیم، دشمنی و کینه ها را کنار بگذاریم، اعتراف به گناه را وسیله را قرب خود قرار دهیم و از خدا بخواهیم که گناهامان ما را ببخشند.

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی تهران اظهار کرد: بعد از آن که ترامپ به عربستان رفت، حوادثی در منطقه رخ داد. شاید آن ها می خواهند بگویند که ما هستیم. شاید درعراق و سوریه نیروهای تکفیری حسابی خورده اند، حال می خواهند بگویند که ما هستیم. در ایران که کشور امنی است می خواهند سنگی پرتاب کنند. حرکتی که انجام دادند خیلی نمی توان حرکت نظامی حساب شده به شمار آورد.

وی بیان کرد: در مرقد حضرت امام عملیات انجام دادند، آن جا فضایی است که درهایش به روی مردم باز است و منطقه ایی مردمی است. ورود به آن جا کار سختی نیست و همه می روند. در مجلس هم با لباس زنانه به محلی وارد شدند که محل مراجعات مردم بوده است. پس چیز مهمی نبوده این عمل و به قول رهبر معظم انقلاب سنگی انداخته اند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: لازم می دانم از نیروهای امنیتی، سربازان گمنام امام زمان و نیروهای سپاه تشکر کنم. نیروهایی که خود را در مقابل تروریست ها قرار دادند و شهید دادیم. تا کنون تعدادی از این گروه ها وارد کشور شده بودند و همان اول گرفتار نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی ما شدند و در همان نطفه خفه شدند. نیروهای ما با تمام وجود و با چشم مسلح به این قضایا اشراف دارند و در مقابلش ایستاده اند.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمن این است که با این فعالیت ها تفرقه ایجاد کند. این جاها از مکان های حساس کشور است. جایی بود که دشمن تلاش کرد بین نیروها تفرقه درست کند. همه باید حواسمان جمع باشد. وقتی احساس می شود دشمن دنبال همچین مسائلی است باید همبستگی و انسجام ملی را مستحکمتر کنیم. مردم هم باید مراقبت کنند و اگر موارد مشکوکی دیدند به نیروهای امنیتی اطلاع دهند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲:۲۹ ب.ظ

دیدگاه