- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

با آغاز بکاردولت دوازدهم/ کلید استانداری گلستان ازآن چه کسی خواهد شد ؟

با آغاز بکاردولت دوازدهم؟ کلید استانداری گلستان ازآن چه کسی خواهد شد ؟

البرز گلستان/بعد از پایان انتخابات ۲۹اردبیهشت ۹۶ و پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ودر دست گرفتن سکانداری دولت دوازدهم و تایید شورای نگهبان مبنی بر صحت انتخابات یقینا برای نگهداشت این آرای باید نظر مردم و سیاستمداران و گروههای مختلف جلب شود.

در این میان برخی شنیده ها به گوش می رسد تغییر در استانداری گلستان کی به وقوع می پیوند؟البته علیرغم مطرح شدن آن وجود افرادی در این میان به عنوان اصلی ترین گزینه ها برای تصدی بر استانداری گلستان مطرح می باشند و باید منتظر استقرار دولت جدید و احیانا کابینه جدید باشیم.

آنچه مهم است و حیاتی در این باره ویژگی های فرد اصلح و استاندار مناسب  برای شرایط سیاسی و عمرانی گلستان است تا بتواند با تکیه بر تجربه و تخصص خود در راستای ارتقاء شرایط نامناسب استان تلاش مضاعف نماید.

گرچه در میان گزینه های مطرح برای  استانداری  گلستان ما با طیفهای مختلفی روبرو هستیم  وهر کدام از اینها خواستگاه فکری و عملی مخصوص به خود را نمایندگی می کنند.

در این میان از احزاب و گروههای مختلف می توان از اتحادیه انجمن های اسلامی بعنوان یکی از تشکل های قدیمی استان  و احزاب کارگزاران سازندگی و توسعه و اعتدال و ندای ایرانیان وبعضی از احزاب دیگر پیگیری  امر مهم انتخاب استاندار در استان هستند

ضمن آنکه اصلاح طلبان  و اصول گرایان معتدل ازدیگر گروههای هستند که در حمایت از برنامه انتخاباتی حسن روحانی  و کیفیت آرای مجدد وی در استان نقش بسزائی داشتند

ولی از همه مهم تر مجمع نمایندگان استان می باشد که به نوعی نطر آنان نیز باید جلب شودو دولت نمی خواهد در این برهه نظرات آنان را در برنامه های انتخاب مدیران ارشد استانی  دخیل نکند.

اما در این بین آنچه که فعلا برای تمامی گروههای همسو در گلستان مورد تاکید می باشدانتخاب مدیران در استان بایدبراساس سلسله‌مراتب لیاقت (مبتنی‌بر تخصص و تجربه و حسن سابقه) کاملا بر بنیان‏های عقلانیت استوار و با منافع عموم مردم یکی باشد.

ولی آنچه در ذهن بیشتر گروههای همسوی دولت جرقه می زند ادامه خدمت دولت دکتر روحانی در ۴ سال آینده ریاست جمهوری می باشد که سالهای پر فراز و نشیب نیز در سیاستهای خارجی و داخلی استان رقم خواهدخورد.و در استان در راس هرم مدیری باید انتخاب شود که ۴سال پر تلاش با تیم منسجم را به همراه خود داشته باشد و پیگری مجدانه ای از شعارهای محوری ریاست جمهوردر چهار سال دوم داشته باشد

در این راستا گمانه زنی های در سطح گروههای مختلف استان در حال انجام می باشد و با توجه به تنوع احزاب در استان هر کدام سعی در معرفی گزینه های نزدیک به خود دارندولی آنچه که مهمتر از همه می باشد گزینه استاندار بایدبومی باشد و در صورت عدم اجماع باید چشم به پایتخت دوخت تا برای استان از خارج ازاستان استاندار تعیین  کنند.

به هر حال شاخص برای تعیین سکاندار استان در هر استان و منطقه وجود دارد که در این میان افرادی که یقینا نظر آنان برای انتخاب استاندار گلستان برای دولت دوازدهم مهم می باشد شخص آیت الله نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری در استان می باشد و   ستادهای فعال دکتر روحانی و حامیان مردمی دکتر حسن روحانی که در ستادها نبودند ولی برای جلب آرا بسیار زحمت کشیدند و مهمترین گروه که نباید فراموش شود مجمع نمایندگان استان گلستان می باشد که شاید عنوان اول و آخر بسیار تاثیر گذار تر از بقیه گروهها در انتخاب استاندار باشد .

بر اساس آخرین شنیده ها و گمانه زنی ها و اخبار محافل  اسامی زیر از مقبولیت بیشتری برخوردارند.

۱-حسن صادقلو استاندار فعلی گلستان که معاونت وزارت آموزش و پرورش و نمایندگی مجلس و ۴سال استانداری دولت یازدهم را در پرونده خود دارد که شاید کار بس مشکلی را در پیش دارد و در این جایگاه موافقان و مخالفانی جدی دارد و یقینا انتخاب مجدد وی ریزش اکثر نیروهای ستادی ومعاونین و فرمانداران و مدیران کل استانی را بدنبال دارد و برای کسب مجدد صندلی استانداری راه سنگینی را دارد ضمن آنکه وی دارای ارتباط با کابینه دولت یازدهم و شخص دکتر نوبخت دارد.

۲- محمود ربیعی معاون امور هماهنگی اقتصادی و منابع انسانی استاندار گلستان که در کارنامه خودمدیر کل میراث و فرمانداریهای چند شهرستان را دارد ضمن آنکه وی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی می باشد که اسحاق جهانگیری در راس هرم می باشد همچنین وی رابطه بسیار نزدیکی با نمایندگان مجلس اصلاح طلب از جمله کواکبیان دارد البته وی از قدرت چانه زنی بالایی در سطح کشور برای رفع امور دارد.

۳- حجت السلام ساور چمنی  مدیر کل فعلی گزینش استانداری و داری مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی و از شاگردان آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان ودر حوزه هم ۱۰ سال  در درس خارج فقه و اصول از محضر اساتید بنام حوزه حضرات آیات عظام تقلید فاضل لنکرانی، شیری زنجانی، مکارم شیرازی، صالحی مازندرانی ووحیدخراسانی درس خوانده است در سال ۸۱ به توصیه ودرخواست شهید شیخ قربان قندهاری و موسوی لاری وزیر وقت کشور جذب وزارت کشور شدوی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی می باشد.

۴-سید سبحان حسینی حیدرآبادی نماینده حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا در دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است دارای مدرک تحصیل دکترای مدیریت استراتژیکوی پیش‌تر در دوره ششم نیز عضو این مجلس بود.و عضو اتحادیه انجمن اسلامی  استان  که در دوره قبل نیز کاندای استانداری گلستان بوده است.

۵- علی هاشمی رئیس کمیته مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دولت هشتم و از افراد بسیار نزدیک با خاتمی رئیس جمهور دوره هشتم و مرحوم هاشمی رفسنجانی  که در سطح کشور جزء  افرادی است که می تواند دارای قدرت لابی گری بالا یی باشد ضمنا در دوره قبل نیز برای استانداری گلستان مطرح بوده است که قبول نکرده بود.

۶- سید نجیب حسینی نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه در دورهٔ ششم مجلس شورای اسلامی بوده‌است. وی پیش‌تر در دورهٔ هشتم نیز عضو این مجلس بود.

۷- محمدرضا خباز سیاستمدار اصلاح طلب، استاندار سمنان در دولت یازدهم است.وی همچنین معاون سابق امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور ایران است. وی در چهار دوره چهارم، پنجم، ششم و هشتم بعنوان نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی انتخاب گردید و پیش از انتخاب به‌عنوان استاندار سمنان قصد داشت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز شرکت کند او هم چنین از اعضای حزب اعتماد ملی است.

۸- محمد رضا صالحی استاندار فعلی خراسان شمالی  استاندار خراسان شمالی در دولت یازدهم است.سوابق     دبیر کاروان دولت تدبیر وامید     مشاور نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور   سرپرستی استانداری‌های بوشهر و مازندران    معاون سیاسی استانداری‌های بوشهر و مازندران      فرمانداری گرگان و بندر لنگه  سرپرست فرمانداری آق‌قلا مشاور معاون برنامه‌ریزی سازمان بازرسی کل کشور

۹- دراز گیسو اولین استاندار گلستان و رئیس ستاد حسن روحانی در استان که به نوعی که در فضای مدیریتی کشور ارتباطات خوبی دارد.

 

0 [1]
0 [1]