معاون جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گلستان ازاقامه نماز عبادی و سیاسی در ۹۰۰ نقطه کشور خبرداد

معاون جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) دستور دادند تا نماز جمعه به سرعت تشکیل شود، گفت: اکنون در ۹۰۰ نقطه کشور نماز عبادی و سیاسی اقامه می شود.

البرز گلستان/به نقل از روابط عمومی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد تقوی، معاون جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در مصلی گالیکش گفت: حضور پر رنگ حجت الاسلام موسوی در صحنه های مختلف نظام نشان از تعهد ایشان به ولایت فقیه است که این موضوع بسیار مورد توجه است.

 وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که در فرهنگ و معارف اسلامی بسیار مورد سفارش قرار گرفته مسئله پیروی کردن از سنت و سیره رسول اکرم (ص) است، افزود: زمانی که پیامبر (ص) مبعوث به رسالت شدند نسبت به تبلیغ دین اسلام اقدام کردند.

 معاون جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه پیامبر (ص) در روزهای اول که اسلام را به مردم عرضه کرد یار و یاوری جز خدیجه کبری و امیر المومنین(ع) نداشتند، اظهار داشت: پیامبر (ص) از روش ها، منش ها و ضوابطی استفاده کردند که در مدت کوتاه اسلام فرا گیر شد و رو به جهانی شدن پیش رفت.

 وی تصریح کرد: پیامبر بعد از ۱۳ سال از مکه به مدینه مهاجرت کردند و در اولین فرصت حکومت اسلامی را تشکیل دادند و در راس حکومت قرار گرفتند.

 حجت الاسلام تقوی گفت: با توجه به اینکه جامعه مدینه یک جامعه محدود بود پیامبر (ص) بعد از ورود به مدینه در راستای ترویج دین، اعلام برپایی اقامه نماز جمعه کردند که این نشان می دهد نماز یک اجتماع ویژه و استثنائی است که انتظار خاصی از آن وجود دارد.

 وی روز جمعه را روز اتحاد، وحدت و انسجام مسلمانان دانست و افزود: افراد توجه داشته باشند با شرکت در اجتماع سیاسی عبادی جمعه دشمنان را به وحشت می اندازند.

 معاون جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون نماز جمعه لرزه بر اندام مشرکان و کافران می اندازد، اظهار داشت: منافقین کور دل برای اینکه بتوانند نماز جمعه را در انقلاب اسلامی خلوت و کمرنگ کنند میعاد گاه های نماز جمعه را نشانه رفتند و ترور شخصیت کردند.

 وی تصریح کرد: امروز تاثیر گذاری نماز جمعه باعث شده تا ائمه جمعه مورد حجمه بدخواهان و منافقان نظام انقلاب قرار گیرد.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) دستور داند تا نماز جمعه به سرعت تشکیل شود، گفت: اکنون در ۹۰۰ نقطه کشور نماز عبادی و سیاسی برگزار می شود.

وی نماز جمعه را مظهر اتحاد و انسجام دانست و افزود: روز جمعه روز بعیت مجدد با آرمان های شهدا و ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب است.

معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: نماز جمعه متعلق به هیچ گروه، فرد، سلیقه، طایفه جناح و قوم نیست بلکه متعلق به اسلام و مسلمانان است، نماز جمعه جایگاه خاصی دارد و امام جمعه امام همه افراد محسوب می شود.

وی گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در راستای ارزش ها همه گروه ها و جریانات سیاسی را زیر چتر خود هدایت می کند امام جمعه هم چنین جایگاهی دارد.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه مردم شهرستان گالیکش از این سنت نبوی برخوردا بودند، افزود: حجت الاسلام موسی از سال ۷۲ امامت جمعه این شهرستان را بر عهده داشتند که صادقانه و خالصانه در جهت پیشرفت، اتحاد وانسجام همه اقشار گام برداشتند.

وی اظهار داشت: همان گونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند همه مردم بدانند و مسئولان متوجه باشند بخشی از وظایف رهبری در هر منطقه ای انجام می شود باید از امام جمعه پشتیبانی کرد و با شناختی که از شما مردم با بصیرت داریم این اتفاق خواهد افتاد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

دیدگاه