آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان:یقینا دولت دوازدهم توجه ویژه ای به بیکاری و اشتغال خواهد داشت

البرز گلستان/آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه های نماز جمعه گرگان اظهار کرد: امروز آخرین جمعه ماه مبارک شعبان است. پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ائمه ما قبل از آن که ماه رمضان وارد شود مردم را برای ورود در ماه مبارک رمضان آماده می کردند و هشدار می دادند ماه مبارک رمضان یکی از نسیم های الهی است که به وزش در می آید تا مومن، مردم و مسلمانان در این ماه دل و جان خود را صفا دهند.

وی افزود: دل و روح ما نیاز به شست و شو دارد. خداوند زمان هایی را قرار داده که زمینه این کار بسیار فراهم است. ایام ماه مبارک رمضان بخصوص زمان سحر و افطار در ماه رمضان از زمان های بسیار موثر است. برای انسان روزه دار دو خوشحالی وجود دارد. یکی خوشحالی زمان افطار است که تکلیف خدا را انجام داده و یک خوشحالی هم زمانی است که در فردای قیامت خدا را ملاقات می کند. خدا دل ها را آماده کرده و به بنده کمک می کند خودش را بتواند از بسیاری از مسائل نجات دهد. در صحیفه سجادیه دو دعا برای ماه رمضان ذکر شده است. یک دعا برای ورود و یک دعا برای وداع ماه رمضان است.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: خدا اصولا راه هایی را در مقابل بشر باز کرده تا بندگانش از این راه ها به رضوان الله و رضایت الهی برسند. یکی از مهمترین راه هایی را که خدای متعال برای بندگانش قرار داده ماه مبارک رمضان است. این ماه، ماه روزه و ماه اسلام است. ماه رمضان که می رسد جلوه اسلام در میان مسلمانان بیشتر تجلی پیدا می کند. محافل و مجالس مذهبی پررنگتر می شود. ماه رمضان، فرصتی برای پاک شدن است. همانطور که ظاهر خود را نظافت می کنیم باید باطن و دل خود را پاک کنیم. انسان وقتی می میرد جان او پیش خدا می رود پس باید جان را تمیز کرد. باید در این ماه ایمان و توحید خود را خالص کنیم. مهمتر این است که دل و جان خود را از تفکر گناه پاک کنیم.

حضور گسترده مردم در انتخابات دستاوردهای بسیاری دارد

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در خطبه دوم هم اظهار کرد: هفته گذشته حادثه ای مهم رخ داد و مردم ما حضور گسترده ای در انتخابات داشتند. تلاش های زیادی شد تا حضور مردم کمرنگ به نظر برسد اما علی رغم وجود مشکلات مردم حضور گسترده داشتند و این نشانه رشد ملت ایران است. مسائل و مشکلات جزئی که پیش پای مردم قرار دارد، باعث عدم حضور آن در انتخابات نشد و آن ها از افق بالاتری به انتخابات نگاه می کنند. باید این نعمت را شکر کرد. این حضور گسترده تاثیرات بزرگی برای کشور داشت و امیدواریم خداوند بزرگوار ملت ایران را درمقابل همه سرافراز بگرداند. امیدواریم مشکلات کشور هم حل شود و یقینا دولت دوازدهم توجه ویژه ای به بیکاری و اشتغال خواهد داشت.

وی افزود: مساله مهم دیگر جلسه ای بود که در ریاض برگزار شد و برخی سران کشورها حضور داشتند. امروز کسی نیست که متوجه نشود این ها نمایش است. عربستان کشوری است که دستش به خون بیگناهان آلوده است و امروز جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر در یمن به وبا مبتلا کرده است. سعودی ها برای این که آبرو ریزی خود را به شکلی جبران کند جلساتی را برگزار می کنند و رئیس جمهور آمریکا که به قول حضرت امام کشوری است که هر که به آن دست بزند نجس می شود را به این نشست دعوت می کنند. آن ها جمع شدند و بیشتر حرف هایشان هم علیه ایران بوده است. روشن است که این جلسات یک نمایش است و تاثیری ندارد.

دنیا برای نابودی داعش متحد شود

امام جمعه گرگان اضافه کرد: مساله دیگر هم انفجار شهر منچستر انگلیس است. داعش اعتراف کرده این انفجار را انجام داده است. چه کسی داعش را ساخت و به آن پول می دهد؟ ایران بارها تاکید کرد آن هایی که گروه های تکفیری را تقویت می کنند روزی این بلا بر سرخودشان هم خواهد آمد و جزای آن را هم می بینند. دنیا چاره ای ندارد جز این که همه دست به دست هم بدند و این گروه های تکفیری را ریشه کن کنند وگرنه این بلا به خود آن ها بر خواهد گشت.

وی در پایان، خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد./مهر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۱ ق.ظ

دیدگاه