- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

فرمانده انتظامی گلستان در دیدار با مدیر کل زندان های گلستان:پاسخگویی مناسب جامعه به نیازها و گرایش های جوانان می تواند راهکارهای مناسبی برای پیشگیری از اعتیاد باشد

البرز گلستان/به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سردار “علی اکبر جاویدان” در دیدار با مدیر کل زندان های گلستان بر عزم و بسیج همگانی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

وی آسیب های اجتماعی را زائیده اختلالات و کارکردهای ناصحیح نظام های اجتماعی و فرهنگی در جامعه عنوان و تصریح کرد: آسیب های اجتماعی بستر شکل گیری بسیاری از جرائم و انحرافات در جامعه است.

سردار جاویدان اساس پیشگیری را تعلیم و تربیت، راهنمایی ، مشورت و ارشاد خانواده ها عنوان و تصریح کرد: این آموزش ها باید در یک طیف گسترده اعم از رسمی و غیر رسمی صورت گیرد.

فرمانده انتظامی گلستان خاطر نشان کرد: بالا بردن سطح آگاهی های عمومی، فراهم کردن آشنایی صحیح با اصول و مبانی دینی، تقویت باورها و اعتقادات دینی و پاسخگویی مناسب جامعه به نیازها و گرایش های جوانان می تواند راهکارهای مناسبی برای پیشگیری از اعتیاد باشد.

“علیرضا رضوانی” مدیر کل زندان های گلستان نیز در این دیدار گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان ها از جمله اهداف مهم این اداره کل است.

وی گفت: اولین شرط تغییر اوضاع مددجویان شرکت در کلاس های فرهنگی و عقیدتی است لذا اداره کل زندان ها برنامه های فرهنگی و عقیدتی را دستور کار قرار داده است.

مدیر کل زندان های گلستان با تاکید بر راهکارهای پیشگیری از آسیب ها خصوصا اعتیاد به مواد مخدر ابراز داشت: آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر باید نهادینه شود و با تقویت باور های اعتقادی و دینی در بین زندانیان و ارتقاء سطح آگاهی های عمومی می توان به کاهش جمعیت کیفری زندانیان کمک کرد.#

0 [1]
0 [1]