وفائی مدیرکل ثبت احوال گلستان به مناسبت روز ملی جمعیت خبر داد: ثبت دو هزار و ۶۳۶ واقعه ازدواج در استان گلستان طی دو ماه سال ۹۶

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: همایش «روز ملی جمعیت» چهار خرداد ماه در گلستان برگزار می شود

البرز گلستان/ حسین وفائی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت همایش روز ملی جمعیت در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاست های جمعیت در سال ۹۳ توسط رهبر معظم انقلاب طی دو سال گذشته همایشی تحت عنوان روز ملی جمعیت در کشور برگزار شده که این همایش هم برای دومین بار در استان گلستان برگزار می شود.

وی افزود: این همایش روز پنجشنبه چهار خردادماه ساعت ۹ صبح در محل تالار فخر الدین اسعد گرگانی با محوریت توانمندسازی و با شعار جمعیت مطلوب و … برگزار می شود.

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: شورای راهبردی جمعیت استان گلستان با ریاست استاندار تشکیل می شود تا با حضور اعضا سیاست های ابلاغی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب را در ۱۴ بند احصا شود.

وفائی افزود: طی دو ماهی که از سال ۹۶ گذشته دو هزار و ۶۳۶ واقعه ازدواج در استان گلستان به ثبت رسیده که آمار نسبت ازدواج به طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: نسبت ازدواج به طلاق از آمار ۵.۹ در سال ۹۵ به ۸.۶ در سال ۹۶ رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: در دوماه ابتدایی سال ۹۶ ،۶ هزار و ۳۸۴ ولادت در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۳ درصد رشد داشته است.

وفائی در رابطه با نسبت جنسی آمار تولد در سال ۹۵ اظهار کرد: به ازای تولد هر ۱۰۴ مرد در استان گلستان ۱۰۰ زن متولد شده اند.

وی افزود: طی ماه گذشته در سال ۹۶ یک هزار و ۴۸ نفر در استان گلستان فوت کرده اند که این آمار نسبت به آمار مشابه سال گذشته کاهش داشته و لازم به ذکر است در این آمار مرده زائی از این آمار حذف شده است.

وفائی گفت: حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را افراد بالای ۱۰ سال تشکیل می دهند که برای سال های آینده استان ما یک ظرفیت محسوب می شوند.

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: جمعیت استان گلستان ۴.۵۵ درصد جمعیت کشوری را تشکیل میدهد که از این آمار ۲.۲۵ درصد مربوط به آقایان و ۲.۳۰ درصد مربوط به بانوان است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۴۲ هزار ولادت در استان ثبت می شود، تصریح کرد: با توجه به نرخ رشد جمعیت در استان انتظار می رود جمعیت استان گلستان طی ۴۰ سال آینده دو برابر شود.مهر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲ ق.ظ

دیدگاه