دکتر اسماعیل غنیان معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیرین سلامت کشور:مجمع خیرین سلامت کشور از ابتدا تا کنون بیش از چهار هزار پروژه را با مشارکت وزارت بهداشت آماده و تحویل داده است

البرز گلستان/دکتر اسماعیل غنیان معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیرین سلامت کشور که جهت افتتاح مرکز جامع سلامت شماره یک دکتر ‘محمد حیدری گرجی گرگان وارد استان گلستان شد  اظهار کرد: خیرین مجمع سلامت کشور در ۱۰ سال گذشته تا پایان ۹۵، بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف حوزه سلامت سرمایه گذاری کرده اند.
به گفته وی؛ مجمع خیرین سلامت کشور در این مدت یش از چهار هزار پروژه را با مشارکت وزارت بهداشت آماده کرده و تحویل داده است.
وی در خصوص فعالیت این مجمع تصریح کرد: پس از دیداری که چند سال پیش نمایندگان نیکوکاران کشور با مقام معظم رهبری داشتند، حسب دستور معظم له، ستاد خیرین ساماندهی و سازماندهی شد و به عنوان یک بازو در بخش های مختلف در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.
غنیان عنوان کرد: یکی از اهداف مجمع خدمت در نظام سلامت جامعه بوده و ایجاد مراکز درمانی تنها بخشی از خدمات افراد خیری است که در حوزه بهداشت و درمان وارد شده اند.
به گفته وی؛ بحث سلامت در کنار امنیت یک مقوله جدی در جامعه است و تا زمانی که انسان سالم نباشد، بدون شک امنیت هم نخواهیم داشت.
معاون هماهنگی و امور استان های مجمع خیرین سلامت کشور افزود: سرمایه گذاری در بخش سلامت از سوی وزارتخانه متبوع و خیرین سلامت، هزینه بخش های دیگر جامعه را کمتر می کندو باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
وی اظهار داشت: در دولت یازدهم تلاش های زیادی در حوزه سلامت و بهداشت انجام شده، بطوری که وزیر مربوطه هر هفته با سفر به یک استان، پروژه های بزرگ و مهمی را در این حوزه افتتاح و به بهره برداری می رساند.
غنیان؛ مجمع خیرین سلامت را یک گروه معین در کنار دولت بیان کرد و ادامه داد: رویکرد ما توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که این هم از سیاست های وزارت بهداشت بوده و اجرایی شده است.
به گفته وی؛ اکنون در سطح کشور خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت، مراکز درمانی و حتی کالاهای پزشکی برای مراکز درمانی از سوی مجمع تهیه و آماده تحویل به وزارت می باشد.
وی یادآور شد: تلاش داریم تا همگام با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وزارت متبوع، گام هایی در جهت بهبود سلامت جامعه برداریم.
غنیان در ادامه با اشاره به مشکلات خیرین در بحث سلامت گفت: سخت گیری و طولانی شدن زمان پاسخ دستگاه های مختلف به درخواست مجوز از سوی خیرین از جمله مشکلات است که انگیزه نیکوکاران را دراقدام کاهش می دهد.
به گفته وی، از سوی دیگر در حالی که برای برخی کالاهای وارداتی معافیت مالیاتی گمرکی وجود دارد، اما اگر خیری بخواهد کالای پزشکی وارد کند، باید مالیات گمرکی آن را بپردازد که این مساله نیز باعث مشکلاتی می شود.
وی تصریح کرد: در حالی که باید مشوق هایی برای جذب خیرین وجود داشته باشد، در داخل با مشکل مالیات مواجه هستیم که اگر دولت در زمینه معافیت های مالیاتی همکاری کند، بدون شک خیرین بیشتری وارد این حوزه خواهند شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۲ ق.ظ

دیدگاه