وزیر نیرودرهمایش خدمت‌رسانی آب و برق به روستاهای کشور: تا ۲ یا ۳ سال آینده کلمه روستای بدون آب شرب و روستای بدون برق از قاموس کشور حذف خواهند شد

البرز گلستان/همایش خدمت‌رسانی آب و برق به روستاهای کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو، مدیران آبفای روستایی استان ها، مدیران عامل شرکت های توزیع برق استان ها و نمایندگانی از اقوام مختلف کشور در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

دراین همایش که نمایندگانی از اقوام مختلف استان گلستان (ترکمن، سیستانی،کتولی، قزاق، قزلباش و مازنی) حضور داشتند، وزیر نیرو درسخنانی گفت: تا ۲ یا ۳ سال آینده کلمه روستای بدون آب شرب و روستای بدون برق از قاموس کشور حذف خواهد شد.

حمید چیت‌چیان اظهار داشت: در سال ۹۵ بیش از ۱۱ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی احداث و در این سال ۲ هزار و ۹۵۸ روستا آبرسانی شد در حالیکه در سال‌های قبل از آن، به طور میانگین ۲۹۳ روستا آبرسانی می‌شد که این حجم رشد در این بخش قابل توجه است.

وزیر نیرو در خصوص برق رسانی به روستاها نیز گفت: در سال ۹۵ در مجموع برنامه‌های اقتصاد مقاومتی متعهد شدیم که تا پایان سال روستاهای بالای ۱۰ خانوار را برق رسانی کنیم به همین منظور به مرکز آمار مراجعه کردیم و کلیه روستاهای دارای جمعیت بالاتر از ۱۰ خانوار را که بدون برق بودند شناسایی کردیم.
چیت‌چیان افزود: این آمار نشان می‌داد که ۵۸۰ تا ۶۲۳ روستا بالای ۱۰ خانوار بدون برق هستند بنابراین برای ۹ هزار و ۲۴۵ خانوار کار برق‌رسانی انجام شد.
وی تاکید کرد: تا ۲ یا ۳ سال آینده کلمه روستای بدون آب شرب و روستای بدون برق از قاموس کشور حذف خواهند شد.

در پایان همایش از مدیران عامل توزیع برق و مدیران آب و فاضلاب روستایی استانهای کشور تقدیر به عمل آمد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۰۰ ق.ظ

دیدگاه