یونسی مشاور اقوام و اقلیت های نهاد ریاست جمهوری در اتحادیه انجمن های اسلامی گلستان: اگر میخواهیم در مقابل مردم پاسخگو باشیم باید نهادهای مدنی را گسترش دهیم

چهارشنبه شب در آخرین دقایق حضور دکتر روحانی و همراهان ایشان در استان گلستان نشستی صمیمی در مکان اتحادیه انجمن های اسلامی گلستان و با حضور نمایندگان احزاب اتحادیه انجمن های اسلامی ، کارگزاران ، اعتماد ملی ، مردم سالاری ، همبستگی ، اعتدال و توسعه ، اراده ی ملت ، وحدت اسلامی گلستان ، کانون حزب ا… ، خانه ی کشاورز ، خانه ی کارگر و … استان گلستان با علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی برگزار شد.

این نشست که با حضور شخصیت های برجسته ی استان مانند حاج آقا قاسمی فیض آبادی ، اکبر قندهاری ، روح ا… کلانتری ، علی کلاتی ، محمود ربیعی ، دکتر احمدی ، حاج آقا میر ، نبی هزار جریبی ، مهدی حمزه ای و محسن کوهساریان و احمد کوهستانی از شرق استان گلستان همراه بود که در ابتدا علی اصغری به ایراد سخن پرداخت.

علی اصغری دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی گلستان با تشکر از حضور احزاب شروع کرد و در ادامه گفت : اگر میخواهیم در مقابل مردم پاسخگو باشیم باید نهادهای مدنی را گسترش دهیم تا همه بتوانند در لوای این نهادها در صحنه حضور داشته باشند تا آسیبی به جمهوری اسلامی ایران وارد نگردد.

علی اصغری ادامه داد : از نیروهایی که بدنبال فعال کردن تشکلات سیاسی هستند بخصوص جوانان باید تشکر کرد زیرا فعالیت همه نیروها باعث میشود تمام سلایق در صحنه حضور داشته باشند ولی باید در زمان تصمیم گیری های کلان میان احزاب و تشکلات اتحاد وجود داشته باشد که به حول قوه ی الهی در ۲۴ خرداد سال گذشته نشان داده شد که این اتحاد وجود دارد .

علی اصغری گفت : بیشتر زحمات در زمان انتخابات و بعد از آن بر روی دوش احزاب است اما در تصمیم گیری و روندکارها نقش موثری ندارند و به گفته ی بهتر از طرف مسئولان اجرایی استان بهایی به تشکلات داده نمیشود ولی این افراد همیشه در صحنه و حامی دولت میباشند و نقش بسیار زیادی در استقبال با شکوه از ریاست محترم جمهور در استان گلستان داشته اند.

در ادامه حاج آقا فیض آبادی ضمن تشکر از حضور چهره های برجسته در این جلسه گفت : ازینکه اکثر احزاب رو به این شکل متحدانه در کنار هم میبینم واقعا خوشحالم و جدیتی که در میان احزاب استان گلستان وجود دارد حتی در پایتخت کمتر به چشم میخورد.

وی ادامه داد : مهمترین مسئله ای که امروز احزاب باید مدنظر قرار بدهند اولویت گذاری است که حتما همه موافق هستند در زمان کنونی اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران این است که با تمامی قوا و یکصدا به دولت کمک کنیم تا مذاکرات هسته ای را به بهترین شکل ممکن نهایی کند.

فیض آبادی گفت : در حال حاضر که علی یونسی در این جلسه حضور دارد میشود از ایشان خواست که بحث اقوام و احزاب را در کنار هم ببینند هرچند که به دلیل وضع نا مناسب مالی در این بخش نیز دست دولت و علی یونسی خالیست.

در ادامه نماینده ی حزب مردم سالاری گفت :خداوند تبارک و تعالی این توفیق رو به ما داد و مسیری که دکتر روحانی انتخاب کردند همان مسیر انقلاب اسلامی و همان مسیر ارزشهاست و از فضایی که بوجود آمده باید نهایت استفاده را بکنیم و اگر درست استفاده نکنیم خدای نکرده کفران نعمت میشود.

وی ادامه داد : آقای یونسی در استان گلستان تغییری صورت نگرفته است و اگر امروز شاهد این هستیم که مردم به استقبال دکتر روحانی می آیند ؛ احزاب ، گروهها و بزرگان از مردم دعوت کردند و این به دلیل عقلانیتی است که اینها دارند وگرنه بخاطره رضایتمندی قلبی نیست زیرا در استان مسئولان اجرایی مسئولیت ها را به کسانی داده اند که کوچکترین التزامی به دولت تدبیر و امید ندارند.

نماینده ی خانه ی کارگر افزود : با کمال تاسف در حال حاضر نه تنها بیکاران به میانگین صفر نمیرسند بلکه روزانه به تعداد آنان نیز افزوده می شود و نکته بسیار مهم اینجاست که قرار است بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت ادغام بشود و حرف جامعه ی کارگری این است وقتی صاحبان سازمان تامین اجتماعی کارگران هستند چرا دولت این حق را به کارگران نمیدهد که در این مورد آنها تصمیم بگیرند.

نماینده ی حزب همبستگی در ادامه اینگونه گفت : متاسفانه در این زمان استان گلستان با فرد گرایی پیش میرود و برای هیچ طرحی یا تصمیمی از کسی مشورت خواسته نمیشود و برای تمام انتصابات استان تنها از یک شهرستان نیرو تزریق شده و می شود.

در استان گلستان هیچگونه ایده پردازی وجود ندارد به این دلیل که بالاترین مسئول اجرایی استان به احزاب و تشکلات بهایی نمی دهد و آنها را در کارها سهیم نمیکند و سهم احزاب تنها در سالگردها و استقبال ها و شور و شوق ایجاد کردن در بین مردم خلاصه میشود.

نماینده ی حزب اراده ی ملت ایران در ادامه گفت : در استان گلستان و در راستای جذب مدیران و فرمانداران همفکر با دولت تدبیر و امید نیز باید فکری اساسی شود زیرا در حال حاضر بعضی از مدیران و فرماندارانی در کارها هستند که تفکر اعتدال ندارند و به این ترتیب انتخابات مجلس سال آینده با خطرات زیادی برای همفکرهای دولت تدبیر و امید همراه خواهد بود.

محسن کوهساریان مسئول ستاد جوانان شرق استان گلستان دکتر روحانی و قائم مقام کمیته ی جوانان اتحادیه انجمن های اسلامی گفت : متاسفانه بعد از انتخابات و رای آوردن دکتر روحانی هیچ گونه دعوتی از ستادها بعمل نیامد و کسانی که زحمت زیادی در جمع آوری آرا برای دکتر روحانی داشتند به فراموشی سپرده شدند و حتی به درخواست های ساده ی جوانان نیز جوابی داده نشد و در میان این قشر از جامعه که در بین آنها جوانانی از اقوام بلوچ ، ترکمن و سیستانی هم حضور دارند این تفکر ایجاد شده است که تنها زمان انتخابات مورد نیاز هستند.

علی یونسی در پاسخ به نظرات مطرح شده گفت : در انتخابات سال گذشته در شرایط ایده آل و برابری نبودیم و دولت زمانی کشور را در دست گرفت که روند درستی در کار نبود و کشور رو به نابودی ، درگیری با همه ی دنیا و فلج شدن اقتصادی بود.

وی افزود : ما اکنون در اول راه هستیم و ابتدا دولت باید در فکر تغییره این روند باشد و به این دلیل یک مقدار فشارها بر روی دولت زیاد است وگرنه دولت جوانان را فراموش نکرده است وتنها کمی زمان لازم است تا کشور به ریل سازندگی خود برگردد و در قدم بعدی حتما به مطالبات احزاب و مخصوصا جوانان پرداخته خواهد شد.

علی یونسی در پایان گفت : در حال حاضر به دلیل تحریم ها و بلوکه شدن پولهای کشور در خارج و حتی کم شدن فروش نفت از ۲۵۰۰ بشکه در روز به ۸۰۰ بشکه دولت از نظر مالی در اوضاع مطلوبی نیست و باید همه کمک کنند این مسیر با کاستی های موجود طی شود تا شرایط ایده آل برسد و آن زمان است که مطالبات احزاب راحت تر قابل پیگیری خواهد بود و در این راستا انتخابات مجلس سال آینده از اهمیت بالایی برخوردار است که با عزم جدیه تمام احزاب میشود مجلسی همفکر و بدون افراد تندرو را بر سر کار آورد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۲ ب.ظ

دیدگاه